Referat fra Almen ledersektionsbestyrelsesmøde den 7. juni 2022
Deltog: Marialise, Diana, Annika, Tor, Helle
Afbud: Lisa, Martin, Peter
Mødeleder: Tor
Referent: Lisbeth
1. Dagsorden godkendt
2. Referat fra ledersektionsbestyrelsesmøde den 21. marts 2022 er godkendt
Ligges på LFS hjemmeside.
3. Evaluering af Almen Ledersektions generalforsamling
Ad.3.
IDA Konferencecenter er gode fysiske rammer for generalforsamlingen. Fin forplejning, lyd og service.
Den dialogbaserede form på generalforsamlingens behandling af ”fremtidigt arbejde” var rigtig god. Gruppearbejdet gav mulighed for dialog og direkte indflydelse på den kommende generalforsamlingsperiodes prioriteringer og fokusområder. Der er opsamlet guldkorn fra alle gruppetilbagemeldinger som ledersektionsbestyrelsen fremadrettet skal drøfte og implementere i ledersektionsbestyrelsens arbejde, handlinger internt LFS samt eksternt LFS og medlemsarrangementer.
Forud for næste årsmøde/generalforsamling skal ledersektionsbestyrelsen drøfte synlighedsstrategier, form for årsmøde/generalforsamling, ”hvem gør hvad” forberedelse, før-under-efter generalforsamlingen. Selvom ca. 10% af Almen ledersektions ledermedlemmer deltog i generalforsamlingen og dette i sig selv er et flot fremmøde, så har ledersektionsbestyrelsen en ambition om, at flere LFS ledermedlemmer møder op og deltager i de fagpolitiske drøftelser på næste årsmøde/generalforsamling.
LFS’s ledermedlemmer tilkendegav at de oplever sig presset på deres arbejdsmiljø og de ønsker at ledersektionsbestyrelsen positionerer sig stærkere fagpolitisk som ledersektion – dvs. fagforening og repræsentanter for LFS ledermedlemmer.
4. Ny budgetmodel
Ad.4.
Almenområdets formand Kirsten Gunvor Løth og faglig sekretær Henrik Krogh deltog i punktets behandling og gav en kort orientering fra teknikermødet vedrørende ny budgetmodel. Kirsten sender plancher samt en opsamling fra teknikermødet til ledersektionsbestyrelsen snarest muligt.
5. Forberedelse af koordinationsmøde
Ad.5
Ledersektionsbestyrelsen drøftede den udsendte dagsorden til koordinationsmødet og besluttede at meddele BUF afbud til koordinationsmødet da dagsordenen er udvandet og ikke handler om ledelse og tidlig inddragelse af ledersektionsbestyrelsen i kvalificeringen af eventuelle kommende forvaltnings- eller politiske beslutninger.
6. Punkter til næste ledersektionsbestyrelsesmøde
Ad.6
- Dialog med lederne – opfølgning på APV
- Bæredygtige institutioner
7. Evt.
Intet til referat
8. Næste ledersektions bestyrelsesmøde
Heldagsmøde 16. august med sommerfrokost.