Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra almen ledersektions bestyrelsesmøde 8. oktober 2018
Tilstede:Maria, Pia, Michael, Diana, Helle, Annika, Jens. 11
Kirsten Løth og Britt Petersen deltog under punkt 3 på dagsordenen.
Referent:Lisbeth.
1.Bekræftelse af godkendelse af referat
Ad.1.
Referat fra bestyrelsens arbejdsseminar 21. august blev godkendt.
2.Koordinationsmøder herunder:
Ad. 2.1.
Forberedelse af punkterne til koordinationsmødet den 12. oktober.
Maria, Diana, Annika, Jens, Michael og Pia deltager i koordinationsmødet.
Arbejdspladsen i Fokus (AiF).
Diana er tovholder på punktet.
Sygefraværsindsatsen: Som det fremgår af det fremsendt bilag vedrørende de første 19 evaluerede indsatser, tegner der sig på nuværende tidspunkt ikke en klar udvikling i sygefraværet blandt de institutioner, der halvvejs igennem 2018 er en del af AiF. De deltagende arbejdspladser i AiF følger de tendenser, der ses generelt i København blandt daginstitutioner og skoler.
Spørgsmålet som ledersektionsbestyrelsen rejser på koordinationsmødet er, om pengene til AiF sygefraværsindsats ville kunne have været brugt bedre og mere meningsfuldt, såfremt der havde været fokuseret mindre på sygefravær og mere på arbejdsfællesskaber strategi og indsats, fokuseret indsats i forhold til erfaringerne fra Pionerprojektet, Kerneopgaven samt BUFs MED aftale?
Det er nødvendigt at fokuserer skarpere på rekrutterings- og fastholdelsesstrategier, realkompetenceafklaring, kompetenceudvikling i relation til arbejdsfællesskaber, kerneopgaven og tillidsdagsordenen.
Der er behov for mere ensartede fastholdelsesstrategier på tværs af BUF-områderne.
Ad.2.2.
Opfølgning på referatet fra sidste koordinationsmøde.
Ledersektionsbestyrelsen har fremsendt bemærkninger til referatet fra sidste koordinationsmøde. Der følges op på om rettelserne er indskrevet og at det reviderede referat bliver udsendt.
3.Direktionsmøde den 10. oktober vedrørende KVANTUM
Ad. 3.
Mødet er en opfølgning på mødet mellem direktionen og ledersektionsbestyrelsen den 16. august, hvor ledersektionen præsenterede direktionen for de problemer og udfordringer der var fremkommet fra LFS ledermedlemmer på tværs af de fem BUF-områder.
Ledersektionsbestyrelsen har modtaget et revideret udkast ”Sikker drift i Kvantum” som bilag til dagsordenen til mødet 10. oktober.
Diana fremsender mail til Nicolai Kragh Petersen forud for mødet med direktionen. Der fokuseres på dét der fungerer. Og der gives udtryk for, at dét der ikke nævnes, er dét der ikke er blevet bedre.
4.Opfølgning på leder-APV
Maria er tovholder på punktet.
Det har i forbindelse med udarbejdelsen/forhandlingerne om BUFs MED-aftale været en historisk enighed om og et fælles ønske fra BUF-forvaltning LFS og LFS ledersektionsbestyrelse om at sikre systematik omkring leder-APV.
Der skal følges op på sammenhængen mellem den tværgående trivselsundersøgelse i Københavns kommune og sikringen af leder-APV jf. BUF Med-aftale.
5.Børnemapper
Ad. 5.
Det er tidligere aftalt og udmeldt at børnemapper oprettes centralt. Kommunikationen omkring denne beslutning er tilsyneladende ikke kendt af alle, da der senest fra kontoret for Digitalisering og IT – Adm.IT er udmeldt en opgave til lokale ledere om at ajourføre børnemapper hvert ½ år via ledelsestilsyn.
6.Orientering fra BUF HovedMED
Ad. 6.
Maria orienterede fra BUF HovedMED. Det skriftlige referat rundsendes når det er godkendt.
Drøftelsen om inddragelsesprocesser rejses evt. på et kommende koordinationsmøde mellem ledersektionsbestyrelsen og BUF.
7.Orientering fra følgegrupper
Ad. 7.
Diana orienterede fra følgegruppen om administrative fællesskaber. Adm. fællesskaber iværksættes jf. udrulningsplan.
Der arbejdes med klargøring af standardiserede processer og skabeloner med henblik på at undgå dobbeltarbejde.
Der er uklarhed om fordeling af restopgaver og ansvar. Der arbejdes på sagen.
Orientering om pasningsgaranti og status på book en plads.
Behovsanalysen viser at der fortsat er pres på pasningsgarantien mht. vuggestuepladser. Håbet er at pavillonløsninger og nybyggeri sammenholdt med de frivillige merindskrivninger letter presset.
Der forudses problemer med systemet ”book en plads” pr. 1. januar 2019 i relation til pladsgaranti og den ændrede dagtilbudslov.
Kommunikationen mellem BUF, bygning og pladsanvisning halter. Der ansættes personale men børnene indskrives ikke. Problematikken løftes op på et kommende koordinationsmøde
8.Sommerferielukning
Ad.8.
Besparelse som følge af sommerferielukning. Punktet udsat til næste ledersektionsbestyrelsesmøde.
9.Næste bestyrelsesmøde er den 16. november kl. 9-15
10.Punkter til dagsorden 16. november 2018
Ad.10.
- Ledersektionsbestyrelsen skal udpege en kasserer blandt sin midte.
- Besparelse som følge af sommerferielukning.