LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • LFS
  • Bestyrelser, sektioner, udvalg
  • De 3 ledersektioner i LFS
  • Almenområdets ledersektion
  • Referater
  • Bestyrelsesreferater fra før 2019
  • 8.11.2013: Bestyrelsesmøde
 

Sidemenu

  • 16.11.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.10.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.6.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 16.4.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 19.3.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 19.2.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 22.1.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 3.11.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 2.10.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 6.9.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 1.6.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 2.5.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 3.4.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.3.2017.: Bestyrelsesmøde
     
  • 6.2.2017 Bestyrelsesmøde
     
  • 12.1.2017 Bestyrelsesmøde
     
  • 28.11.2016 Bestyrelsesmøde
     
  • 10.11.2016: Bestyrelsesmøde
     
  • 9.9.2016: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.3.2016: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.2.2016 Bestyrelsesmøde
     
  • 2.10.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 14.9.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 12.6.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 16.4.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 20.1.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 11.12.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.11.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.10.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 1.9.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 30.7.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.6.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.4.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 21.3.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 28.2.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 22.1.2014 Bestyrelsesmøde
     
  • 3.12.2013 Bestyrelsesmøde
     
  • 8.11.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.10.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.9.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 12.4.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 15.3.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.2.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.1.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 14.12.2012 Bestyrelsesmøde
     
  • 12.11.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 27.8.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 17.8.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 12.6.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 24.5.2012: Generalforsamling
     
  • 5.3..2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 10.2..2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 26.1.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • Bilag til referat 26.1.2012: Bemærkninger til revison af hvidbog
     
  • 18.8.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 9.6.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 10.3.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 10.2.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 18.1.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 16.12.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 16.9.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 31.8.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 24.6.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.6.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 19.5.2010.: Generalforsamling
     
  • 16.4.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 24.3.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 2.3.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 10.2.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 21.1.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 29.9.2009: Bestyrelsesmøde
     
  • 7.9.2009: Bestyrelsesmøde
     
  • 25.6.2009: Bestyrelsesmøde
     
  • 4.6.2009: Bestyrelsesmøde
     
  • 31.10.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 23.10.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 18.9.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 23.6.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 4.6.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 22.5.2008: Generalforsamling
     
  • 30.4.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 14.2.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 25.1.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 29.11.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 1.11.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 28.9.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 21.8.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.6.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 7.5.2007: Årsmøde
     
  • 16.4.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 20.3.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 18.12.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 21.11.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 14.9.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 22.6.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 25.4.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 17.5.2006: Generalforsamling
     
  • 14.3.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 30.11.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.11.2005. Ex.ord. bestyrelsesmøde
     
  • 11.10.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 15.8.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 9.6.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 1.6.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 28.4.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 14.3.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 2.2.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 20.12.2004: Bestyrelsesmøde
     
  • 23.11.2004: Bestyrelsesmøde
     
  • 25.5.2004: Generalforsamling
     
  • 13.1.2003: Stiftende generalforsamling
     
 Arkivmateriale
Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
10.12.2013  | Almen  Lederne  
  
 

Referat fra almen ledersektions bestyrelsesmøde 8. november 2013

Tilstede: Pia, Poul, Grethe, Kathrina
Afbud: Katia (orlov fra lederbestyrelsesarbejdet), Fransiska, Niels
Referent: Lisbeth

1. Godkendelse af referat fra 8. oktober 2013

Ad. 1.
Referatet fra ledersektionsbestyrelsesmødet den 8. oktober 2013 blev godkendt uden bemærkninger.

2. Status og opsamling på hængepartier vedr. handleplan for fremtidigt arbejde

Ad. 2.
Poul gennemgår de sidste mødereferater og udarbejder en opdateret og redigeret handleplan for fremtidigt arbejde og aktiviteter.

I den forbindelse kontakter Poul Katia med henblik på at få en kopi af de noter på den redigerede handleplan der blev drøftet og besluttet på ledersektionsbestyrelsesmødet den 13. september.

Handleplan og evt. hængepartier på handleplanen samles op, drøftes og besluttes på bestyrelsesmødet den 3. december 2013.

3. Gensidig orientering

Ad. 3.
Pia orienterede fra et sparringsgruppemøde afholdt i LFS-regi omkring administrationsplanen. Mødet var indkaldt af LFS-formand Britt.

I mødet deltog udover Pia, også Marialise Rømer og Flemming Klysner. Sparringsmødet havde bl.a. til formål at gøre status på pilotprojektet i ft. selvbetjeningsløsninger som Flemming Klysners klynge er udpeget til at prøvekøre, - og mødet havde endvidere til formål at afdække evt. uløste udfordringer og misforståelser.

Ledersektionen og LFS arbejder videre efter den strategi der blev drøftet på besyrelsesmødet den 8. oktober 2013, - og Ledersektionsbestyrelsen er fuldt ud opmærksom på at bestyrelsen er ledernes stemme i ft. udvikling og implementering af ny administrationsplan, - den skal give mening og den skal samtidig understøtte såvel ledelse og kerneopgave.

Det blev besluttet at dagsordenssætte: ”Revision af Hvidbog for klynger” på ledersektionsbestyrelsens kommende møde med BUF-direktion. Det er vigitgt at få highlightet Hvidbog for klyngers kobling til administrationsplanen, samt sikring af, at der ikke etableres løsninger i administrationsplanen som giver mere og nyt administrationsarbejde til de pædagogiske ledere.

Afsnittet om personaleadministration i den aktuelle Hvidbogs s. 7 skal tydeliggøres. Forsvinder opgaven helt eller er der stadig noget tilbage - og hvem varetager så dette?

Hvidbogens revision er nødvendig i ft. tydeliggørelse af kompetencesnitflader i alle led i organisationen i forbindelse med ny administrationsplan.

Poul orienterede kort fra FOA’s kongres. Kongressen besluttede at forpligte FOA HB og FOA’s afdelinger til at arbejde med strategier for tillids- og velfærdsledelse, - og Kongressen besluttede at forpligte alle FOA’s lokalafdelinger til at drøfte og implementere en struktur/organisering af ledelsesarbejdet, således at lederne sikres et fora og rum for medindflydelse på FOA og afdelingernes varetagelse af ledernes interesser i ft. løn- og ansættelse, arbejdsmiljø, kompetenceudvikling mv. Videoklip og indlæg fra talerstolen på FOA Kongres ”Råd til velfærd” kan følges på www.foa.dk

4. Konstituering af formand for Almen ledersektion, - bestyrelsens politiske opgavefordeling og frikøb til formands- og tovholderopgaverne

Ad. 4.
Katia har med omgående virkning besluttet sig for at tage orlov fra ledersektions-bestyrelsesarbejdet og dermed også fra formandsposten.

På den baggrund besluttede en enstemmig bestyrelse at udpege pædagogisk leder Kathrina Dauscha som konstitueret formand for Almen ledersektionsbestyrelse frem til den ordinære generalforsamling i Almen ledersektion i maj 2014.

Lisbeth sørger for at LFS it-afdeling opdaterer bestyrelsens kontaktoplysninger på LFS hjemmeside.

Almen ledersektionsbestyrelse havde fået til opgave at udpege en klyngeleder blandt sin midte til det kommende HovedMED.

En enstemmig bestyrelse besluttede at udpege klyngeleder Pia Lund Bakke til BUF’s HovedMED. Grethe Dehn meddeler denne udpegning via mail til BUF v/ Louise Juelskjær og Else Sommer, og indstiller at BUF direktion udpeger Pia Lund Bakke som institutionsledernes repræsentant i HovedMED.

Fordeling af øvrige tovholderopgaver drøftes og besluttes på næstkommende bestyrelsesmøde 3. december jf. opdateret og redigeret handleplan jf. dette referats pkt. 2.

”Frikøb” af konstitueret formand.

Bestyrelsen besluttede at revidere generalforsamlingsbeslutningen om administrativt frikøb af formand svarende til 7 timeres frikøb pr. uge i 40 uger pr. år (HK timeløn), til 3 timer pr. uge i 40 uger pr. år (HK timeløn) til konstitueret formand.

Ikke fordi at opgaven regnes for mindre tidskrævende og omfangsrig end tidligere, men fordi frikøbstimerne ønskes fordelt på flere bestyrelsesmedlemmer i ft. fagpolitiske tovholderopgaver jf. handleplan for fremtidigt arbejde bl.a.: lederløn, arbejdsmiljø/sygefravær, MED, Hvidbog/administrationsplan, evaluering af klynger, implementering af Folkeskolereformen osv.

På bestyrelsesmødet den 3. december fordeles tovholder og aktivitets-ansvarsområderne blandt bestyrelsen, - og de 4 resterende frikøbstimer fordeles i den sammenhæng.
Fordelingen af ansvarsområder meddeles efterfølgende internt til LFS forretningsudvalg, almen bestyrelsen, - og ledersektionens medlemmer via en kort nyhedsmail, - og eksternt til direktionen, fagkontorerne og områdecheferne.

Der udsendes en kort nyhedsmail til alle almen ledersektions ledermedlemmer med orientering om:

- at Katia har ønsket at tage øjeblikkelig orlov fra formands- og bestyrelsesarbejdet i Almen Ledersektion og at en enstemmig ledersektionsbestyrelse har valgt at udpege pædagogisk leder Kathrina Dauscha som konstitueret formand frem til ordinær generalforsamling i ledersektionen i maj 2014.

- at Pia Lund Bakke udpeges af ledersektionen som institutionsledernes lederrepræsentant i HovedMED og at dette indstilles til BUF direktion.

- at al kommunikation fra ledermedlemmer til ledersektionsbestyrelsen går via Kathrina (oplys kontaktoplysninger, email samt tlf.nr) som konstitueret formand, og at Kathrina søger for at al ledermedlemshenvendelse videreformidles til resten af ledersektionsbestyrelsen og sættes på bestyrelsens dagsorden, og efterfølgende besvares af den konstituerede formand.

5. Opsamling fra ledermedlemsmødet i september vedr. status på klynger med henblik på indflydelse på evalueringskonceptet

Ad. 5
Frem til næste bestyrelsesmøde den 3. december 2013, trækker Pia og Niels essensen ud at de noter Grethe tog på ledermedlemsmødet, og koger det ned til et kort notat, som drøftes på bestyrelsesmødet. Pia retter henvendelse til Thomas fra almen bestyrelsen med henblik på gensidig udveksling af notater fra de to medlemsmøder.

6. Drøftelse af Børne- og Ungdomsudvalgets mødedokument fra den 30.10.2013 vedr.: ”Størrelse af klynger”

Ad. 6.
Punktet udsættes til næste møde i håbet om at drøftelsens kan tages af en fuldtallig bestyrelse.

7. Punkter til dagsorden til mødet med direktionen den 25. november

Ad. 7.
I forbindelse med fremsendelse af ledersektionens ønsker til dagsorden for mødet med direktionen, orienter Kathrina samtidig direktionen om, at hun med omgående virkning er konstitueret som formand for Almen ledersektion og at henvendelse fra BUF til formanden skal gå til hende, - og at hun som konstitueret formand for ledersektionen ser frem til et positivt og konstruktivt samarbejde om varetagelse af ledernes komplekse løn- og ansættelsesretlige interesser, arbejdsvilkår, arbejdsmiljø mv.

Dagsordenspunkterne er følgende (dagsorden er efter bestyrelsesmødet blevet uddybet):

  • - Sikring af sammenhæng mellem Hvidbog og administrationsplan. v/ Pia Bakke.
    - Vigtigheden af at der bliver tænkt på Hvidbogens sammenhæng til administrationsplanen.
    - Sikring af at der ikke etableres løsninger i administrationsplanen som giver administrationsarbejde til de pædagogiske ledere, eksempelvis at afsnittet om personaleadministration side 7 i Hvidbogen overholdes; forsvinder opgaven helt eller er der stadig noget tilbage og hvem varetager så dette.
  • Evaluering af dialogmøde m. Klyngeledere. V. Poul Rasmussen
    - Fælles evaluering af sidste møde.
    - Kunne det være en ide, at næste møde holdes fælles med skolelederne evt. Netværkslederne, da Skolereformens implementering er en fællesopgave for hele BUF.
    - Vi drøftede på et tidligere møde, hvad grunden kunne være til, at der var så dårligt et fremmøde og aftalte fremover, at der skulle indkaldes via Outloook, men denne gang var det igen via ugepakken?
  • Opsamling af processer ifht. Implementering af den nye MED-struktur i klynger. V. Niels Hansen.
    - Hvor er vi nu; er der foretaget valg, er der opstået/synliggjort særlige opmærksomhedspunkter? Hvordan tager vi hånd om dem?
    - Hvad er de kommende processer; er der nyt omkring uddannelse? andre fremadrettede processer.

8. Næste møde

Ad. 8.
Næste møde afholdes den 3 december kl. 10-17 i LFS (efterfulgt af en lille julefrokost. Poul bestiller og Leif + Katia inviteres):

Foreløbige punkter til dagsorden til næste møde:

Britt inviteres til dialog med ledersektionsbestyrelsen omkring status på implementering af Folkeskolereformen herunder arbejdstidsaftale og evt. strategi for tryghed i ansættelsen og omplacering af pædagogiske ledere. V/Poul. (Britt har accepteret mødeinvitationen og deltager i mødet i tidsrummet kl. 10-11).

Grethe fremlægger et revideret budget for almen ledersektion. v/Grethe.

Evaluering af ledermedlemsmødet, samt drøftelse af Pia og Niels notat fra mødet om klynger og forslag til fokuspunkter til klyngeevalueringskonceptet v/Pia og Niels.

Drøftelse af den reviderede aktivitets- og handleplan v/Poul.

Evaluering og opsamling på møde med direktionen 25. november.

9. Eventuelt

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/9049 Loadtid: 0.152 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/9049 Loadtid: 0.152 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/9049 Loadtid: 0.152 sek.
Download logo