Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra generalforsamling - ledersektionen for almenområdet
onsdag 17. maj 2006
Se materialet fra oplægget "Opgiv tanken om det suveræne offentlige lederskab", Dorthe Pedersen's, CBS - plancher: Plancher (powerpoint)
Dagsorden jf. vedtægternes §5:
- Valg af dirigent(er)
- Godkendelse af forretningsorden
- Godkendelse af dagsorden
- Bestyrelsens beretning
- Regnskab
- Indkomne forslag
- Fremtidigt arbejde
- Beslutning om bestyrelsens størrelse
- Budget
- Valg (alle for 2 år)
- Bestyrelse, Formand, Øvrige bestyrelsesmedlemmer
- 1 HB-medlem
- 1 HB-suppleant
Referatet:
Ad 1. Valg af dirigent
Bodil Henriques
Takkede for valget og henviser til forretningsorden
Lisbeth Schmidt påtager sig referentposten
88 ledere indskrevet til generalforsamlingen
Ad 2. Godkendelse af forretningsorden
Forretningsorden godkendt med følgende ændring, - der vælges kun 1 dirigent.
Valg af stemmeudvalg: John, Birgit, Henrik, Tine, Poul
Ad 3. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden godkendt med følgende ændring: Punkt 4 og 7 behandles under ét
Ad 4 og 7. Bestyrelsens beretning og fremtidigt arbejde
Niels Hansen aflagde bestyrelsens mundtlige beretning – henviste endvidere til den skriftlige og udsendte beretning.
Beretning og fremtidigt arbejde blev enstemmigt godkendt
Ad 5. Regnskab
Godkendt, - med bemærkning om at posten ”honorarer” på regnskabet ikke er honorarudgifter til bestyrelsen, men derimod et honorar til oplægsholder på 2-dags lederkonferencen på Røsnæs.
Ad 6. Indkomne forslag
Forslag til vedtægtsændring: Bestyrelsen foreslår at valg til HB og HB suppleant udgår, og bestyrelsen selv konstituere sig. Forslaget blev efter debat og afstemning godkendt med 2/3 flertal. – Og det indstilles til LFS’s Hovedbestyrelses godkendelse jf. §9 i vedtægterne.
Som følge af den beslutning udgår pkt. 10.2 valg til HB og HB-suppleant af dagsorden
Ad 8. Beslutning om bestyrelsens størrelse
Generalforsamlingen besluttede at ledersektionen ledes af en bestyrelse på max. 9 medlemmer: Formand og 8 bestyrelsesmedlemmer.
Ad 9. Budget
Ledersektionens aktiviteter hviler på et LFS repræsentantskabsmøde besluttet økonomisk tilskud/budget. Ledersektionen har, som det fremgik af regnskabet brugt alle pengene på et højt medlemsaktivitetsniveau. Det foreslås at budgettet for den nye generalforsamlingsperiode anvendes på samme niveau.
Generalforsamlingen så gerne, at ledersektionen fik et større årligt økonomisk råderum, - og det blev foreslået at ledersektionen evt. skulle stille forslag til næste rep.mødet om større andel af LFS’s samlede budget.
Ad 10. Valg
Følgende kandidater blev valgt til ledersektionsbestyrelsen:
Formand
Niels Hansen
KFFO Sortedam, Indre Østerbro
Tlf. 35 27 10 19 eller 28
E-mail: nh@sortedam.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Dorte Munk
Børnehuset, Østerbro
Tlf. 39 62 08 83
E-mail: dorte.munk@buf.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Martin Rosenquist
Ellepilen, Valby
Tlf. 36 17 66 15
E-mail: villy4_2000@yahoo.dk
Bestyrelsesmedlem
Henrik Steen Knudsen
Radisen, Brønshøj - Husum
Tlf. 36 17 66 15
E-mail: radisen@buf.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Poul Rasmussen
Lykkebo, Valby
Tlf. 36 17 64 45
Email: porasm@lykkebo.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Lene Hector
Havkatten, Amager
Tlf. 32 84 78 76
E-mail: lene.hector@buf.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Maj-Britt Riese-Andersen
Humlebien, Nørrebro
Tlf. 35 30 92 92
E-mail: brries@humlebien.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Marialise Rømer
Dronen, Indre by
Tlf. 33 13 61 41
E-mail: marroe@dronen.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Lorraine Warnock
Int. inst. F/S Rosa, Amager
Tlf. 32 64 10 20
E-mail: lorraine.warnock@buf.kk.dk
Tilknyttet F&A-forvaltningen
Ad 11. Eventuelt
Niels Hansen takkede på bestyrelsens vegne for en god debat og opbakning til ledersektionsbestyrelsens arbejde, - og takkede i øvrigt for en god generalforsamling.