Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra almen ledersektions bestyrelsesmøde2. februar 2005
Tilstede: Niels, Poul, Martin, Dorte, Lene, Maria, Michael
Afbud: Tine, Lorraine
1. Formalia - referat fra sidst og godkendelse af dagsorden
Referat fra sidste møde godkendt
Dagsorden godkendt – punkt 5 udskudt til andet møde
2. Opfølgning af lederkonferencen
- Niels kommer med oplæg ud fra de gruppereferater der er sendt. Diskussion af konferencen.
- Hvilke opgaver giver dette? Brev til forvaltning, LFS, deltagerne og andre ledere.
- Hvilken opfølgning skal vi sigte mod? (Form, indhold, samarbejdspartnere.)
Bestyrelsen evaluerede lederkonferencen som en god konference med god stemning og positiv feed-back og mandat til ledersektionsbestyrelsens nuværende og fremtidige arbejde. Bestyrelsen havde været aktiv og synlig på konferencen og havde sammen med deltagerne bidraget til involverende og fremadbærende plenumdebatter. Gruppearbejdet evalueredes som lidt tungt, og der var delte meninger om man burde og kunne have opdelt grupperne i rene UUF og FaF grupper.
Bestyrelsen var enige om at gruppearbejdsstrukturen og sammensætningen bør overvejes ved fremtidige konferencer. Stor ros til Ebbe Søgaard for hans oplæg, - og til Niels Hansen for arbejdet med at tilrettelægge og styre konferencen. Bestyrelsen opfordrede Niels til at involvere bestyrelsen og uddelegere opgaver til bestyrelsen ved fremtidige konferencer.
Bestyrelsen behandlede udkastet til ”Brev til forvaltningen”. Man enedes om at Niels, Dorte og Lisbeth arbejdede videre med ”brevet” samt et følgebrev, og at det blev sendt til de 2 direktører i FaF og UUF samt Britt/LFS hurtigst muligt, som tak for deres input til konferencen.
”Brevet”, - som i hovedtræk udformes som et resume af hovedtrækkene fra konferencen skal også udsendes til konferencedeltagerne.
Bestyrelsen drøftede en opfølgning på konferencen. På baggrund af den meget positive feed-back fra konferencens deltagere i forhold til at 2-dags konferencen også gav mulighed for socialt samvær og uformel snak, sparring og netværksopbygning – vil bestyrelsen hvis det er økonomisk muligt tilstræbe at der afholdes en 2-dags konference hvert andet år – evt. hvis nødvendigt med en form for brugerbetaling.
Bestyrelsen vil endvidere overveje en workshop-konference, (evt. i samarbejde med BUPL) omkring forandringer i institutionsstruktur og udvikling af daginstitutionsledelse.
3. Opsamling af mødet ”samtaler er mange ting” v / Lorraine
Godt oplæg fra LFS omkring ”samtaler er mange ting”, - men uheldig sammenblanding af LFS politik og lederne. Flere ledere tilkendegav på temadagen at de havde haft en anden forventning til indholdet på temadagen, - derfor vil bestyrelsen ved fremtidige arrangementer være mere tydelige i konkretiseringen af det indhold og oplæg der ønskes.
4. OK forhandlingerne
Dorte og Poul, (Lisbeth undersøger om Britt kan komme forbi og give en kort status).
Britt gav en lyn-gennemgang af status for OK-05 forhandlingerne. Forhandlingerne afsluttes senest 28. februar 2005. Et af knudepunkterne i forhandlingerne er arbejdsgivernes forslag om fælles lederoverenskomst. Ledersektionsbestyrelsens repræsentanter i Britt’s sparinngsgruppe bliver indkaldt til møde forud for underskrift af forlig såfremt arbejdsgiverne fastholder fælles lederoverenskomst som en del af OK-05. Mere orientering på næste ledersektionsbestyrelsesmøde den 14. marts
5. Lederundersøgelsens resultater
Ulla kan ikke deltage da hun har ferie, bestyrelsen tager en diskussion af resultater, se bl.a LFS nyt.
Punktet udsat.
6. Informationsstrategi
v/ Dorte og Niels.
Bestyrelsen 1. behandlede Dorte/Niels oplæg vedr. informationsstrategi. Bestyrelsen var enige i hovedtrækkene i oplægget. Dorte undersøger muligheden for at få udarbejdet et forslag til hjemmeside design i sit bagland, - og tager endvidere forslaget om ”smartere hjemmeside” med til hovedbestyrelsen.
Dorte og Niels arbejder videre med forslaget. Bestyrelsen 2.behandler info strategi på efterfølgende møde, hvis muligt.
7. Forvaltningerne
- Faf
- UU
Iintet nyt
8. Informationer og næste møde
Maria deltager i FOA årsmøde for ledere i stedet for Martin
Næste ledersektionsbestyrelsesmøde – 14. marts
9. Eventuelt
Intet
ref.: Lisbeth