LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • LFS
  • Bestyrelser, sektioner, udvalg
  • De 3 ledersektioner i LFS
  • Almenområdets ledersektion
  • Referater
  • Bestyrelsesreferater fra før 2019
  • 6.2.2017 Bestyrelsesmøde
 

Sidemenu

  • 16.11.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.10.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.6.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 16.4.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 19.3.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 19.2.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 22.1.2018: Bestyrelsesmøde
     
  • 3.11.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 2.10.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 6.9.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 1.6.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 2.5.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 3.4.2017: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.3.2017.: Bestyrelsesmøde
     
  • 6.2.2017 Bestyrelsesmøde
     
  • 12.1.2017 Bestyrelsesmøde
     
  • 28.11.2016 Bestyrelsesmøde
     
  • 10.11.2016: Bestyrelsesmøde
     
  • 9.9.2016: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.3.2016: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.2.2016 Bestyrelsesmøde
     
  • 2.10.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 14.9.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 12.6.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 16.4.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 20.1.2015 Bestyrelsesmøde
     
  • 11.12.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.11.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.10.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 1.9.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 30.7.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.6.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.4.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 21.3.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 28.2.2014: Bestyrelsesmøde
     
  • 22.1.2014 Bestyrelsesmøde
     
  • 3.12.2013 Bestyrelsesmøde
     
  • 8.11.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.10.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.9.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 12.4.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 15.3.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.2.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.1.2013: Bestyrelsesmøde
     
  • 14.12.2012 Bestyrelsesmøde
     
  • 12.11.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 27.8.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 17.8.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 12.6.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 24.5.2012: Generalforsamling
     
  • 5.3..2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 10.2..2012: Bestyrelsesmøde
     
  • 26.1.2012: Bestyrelsesmøde
     
  • Bilag til referat 26.1.2012: Bemærkninger til revison af hvidbog
     
  • 18.8.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 9.6.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 10.3.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 10.2.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 18.1.2011: Bestyrelsesmøde
     
  • 16.12.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 16.9.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 31.8.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 24.6.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 11.6.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 19.5.2010.: Generalforsamling
     
  • 16.4.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 24.3.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 2.3.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 10.2.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 21.1.2010: Bestyrelsesmøde
     
  • 29.9.2009: Bestyrelsesmøde
     
  • 7.9.2009: Bestyrelsesmøde
     
  • 25.6.2009: Bestyrelsesmøde
     
  • 4.6.2009: Bestyrelsesmøde
     
  • 31.10.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 23.10.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 18.9.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 23.6.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 4.6.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 22.5.2008: Generalforsamling
     
  • 30.4.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 14.2.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 25.1.2008: Bestyrelsesmøde
     
  • 29.11.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 1.11.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 28.9.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 21.8.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 13.6.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 7.5.2007: Årsmøde
     
  • 16.4.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 20.3.2007: Bestyrelsesmøde
     
  • 18.12.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 21.11.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 14.9.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 22.6.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 25.4.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 17.5.2006: Generalforsamling
     
  • 14.3.2006: Bestyrelsesmøde
     
  • 30.11.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 8.11.2005. Ex.ord. bestyrelsesmøde
     
  • 11.10.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 15.8.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 9.6.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 1.6.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 28.4.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 14.3.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 2.2.2005: Bestyrelsesmøde
     
  • 20.12.2004: Bestyrelsesmøde
     
  • 23.11.2004: Bestyrelsesmøde
     
  • 25.5.2004: Generalforsamling
     
  • 13.1.2003: Stiftende generalforsamling
     
 Arkivmateriale
Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
27.3.2017  | Almen  Lederne  
  
 

Referat fra almen ledersektions bestyrelsesmøde 6. februar 2017

Tilstede: Marialise, Søren, Jens, Diana, Pia B.
Afbud: Kirsten, Grethe, Pia L.B

Referent: Lisbeth

1. Bekræftelse af godkendelse af referat

Ad.1 Referatet bekræftet godkendt og det lægges på LFS hjemmeside.

2. Direktions/koordinationsmøder herunder:

2.1. Tilbagemelding omkring Direktionsmødet den 20. januar og
2.2. Orientering fra koordinationsmødet den 3. februar

Ad.2.1 Tilbagemelding omkring direktionsmødet den 20. januar:

Investeringscases: - der kan, efter konkret vurdering, trækkes på interne konsulenter som er tilknyttet de forskellige investeringscase projekter. BUF sikrer, at det kommunikeres ud til området.

Status på leder-APV: - Intet nyt. Punktet genoptages på næste møde.

Brug af data: - Ledersektionsbestyrelsen sender en reminder til BUF dir sekretariat vedrørende de lovede slides angående sundhedsplejerskernes testmateriale som de bruger til skolemodenhedsvurdering.

Klyngeadministration og ledelseskompetence: - det blev præciseret at klyngelederne har det endelige økonomiske-, vurderings- og beslutningskompetence i forbindelse med personalesager, hvor Koncernservice Jura og Forhandling er involveret. Koncernservice er servicerende, rådgivende og kvalitetssikrende i samarbejdet omkring personalesager.

Ad.2.2 Orientering fra Koordinationsmødet i BUF den 3. februar

Marialise deltog som den eneste repræsentant fra ledersektionsbestyrelsen.

Der blev lyttet til ledersektionens argumenter omkring behovet for bedre koordinering og timing af implementeringsplaner på tværs af områderne, klynger mv i forbindelse med Tidlig indsats, Kompetenceudvikling osv,. således at der i endnu højere grad tages højde for årsplaner, årshjul i respektive BUF, områder og klynger.

Effektiviseringsprogrammet:

a.) Bedre ferieplanlægning:

Ledersektionen bemærkede, at der bør være tydelighed omkring at udkast til budget-2018 forslaget om ”bedre ferieplanlægning” i forbindelse med 3 ugers sommerferieafvikling i 2018, ikke blot er et effektiviseringsforslag men i højere grad et besparelsesforslag med et af forvaltningen beregnet potentiale på netto 35.5 mio. kr årligt. Ledersektionen anmoder om at få adgang til forslagets bagvedliggende analyse og talmateriale.

Ledersektionen bemærkede, at de som udgangspunkt ikke har væsentlige problemer med forslaget, som oprindelig er et forslag stillet af klyngelederne i område VVK.

Ledersektionen er bekymret for den forpligtelse af forældrene, der lægges op til i forslaget. Ledersektionen mener, at der er en del usikkerhed omkring hvornår forældrene kan melde endeligt tilbage omkring ferie - og set i lyset af arbejdspladserne jf. ferieloven ikke er forpligtet til at give tilsagn om ferie i januar måned - så bør tidsperspektivet undersøges nærmere. Udover det er almindelig praksis, at forældre til hver en tid kan møde op med deres børn i sommerferien, også selv om de har meddelt at barnet har ferie, - og børn som ikke var tilmeldt feriepasning er ikke blevet afvist. Spørgsmålet er om en kommunikationskampagne til 350.000 kr målrettet forældre vil rykke væsentligt ved ferieplanlægningen.

Der refereres i forslagsudkastet til besparelse på henholdsvis rengøring, køkken og strøm, hvilket formodentligt betyder en personalereduktion vedrørende rengøringstimer og køkkentimer.

I forslagsudkastet er det ikke tydeliggjort at der også er tale om besparelser på det pædagogiske personale, - det bør fremgå klart og tydeligt inden fremsendelse til det politiske udvalg og HovedMED.

I forhold til brugen af KBH barn data, - så har langt de fleste institutioner og klynger systematisk gemt data på fremmøde, sat op over for tilmeldte børn, i diverse sommerferier igennem årene, for at kunne spejde til hvad der var realistisk - og ad den vej forsøgt at få ferieplan og vagtplan til at hænge sammen uden brug af vikarer. Ledersektionen bemærker endvidere at BUF skal være obs på at en del forældre konsekvent undlader at bruge KBH barn.

Ledersektionen tilkendegav en vis usikkerhed i forhold til fritids- og klubområdet, - og anbefaler at det undersøges nærmere - og at der tages højde for at der, nogle steder i byen, er store fysiske afstande mellem matriklerne i fritidsinstitutionerne.

b.) Reduktion i puljer:

Ledersektionen bakker op om forslaget

c.) Økonomisk friplads

Ledersektionen bakker op om forslaget

3. Fremtidigt arbejde - Status på medlemsaktiviteter og/eller arbejdsgrupper. - herunder følgende:

Ad. 3.1 Opfølgning på Leder-APV v/ Pia B. og Maria:

Intet nyt. Der samles kontinuerligt op på de statusinformation der tilgår bestyrelsen fra direktions- og koordinationsmøderne.

Ad 3.2. Ensartet support i områderne v/ Diana og Jens

Den reviderede strategi- og handleplan for ”ensartet support i områderne” blev besluttet.

Diana udarbejder et forslag til dagsordenspunkt til næste møde med BUF direktion. Dagsordenspunktet motiveres med henvisning til leder APV og Arbejdsfællesskaber samt behovet for ensartet support, strategi og handling på tværs af områder. Diana fremsender forslaget via mail til ledersektionsbestyrelsen, med henblik på godkendelse inden det fremsendes til BUF direktion.

Ad.3.3 Årsmøde i Almen Ledersektion - dato, tid og sted

Ad.3.3 Årsmøde i Almen Ledersektion - dato, tid og sted

Ledersektionsbestyrelsen besluttede at afholde Almen ledersektions årsmøde mandag den 15. maj kl 13:00-16:00 i Biblioteket på Rentemestervej. Lisbeth beder LFS administration om at undersøge om mødefaciliteterne i Biblioteket er ledige til formålet.

Der serveres kaffe/te, frugt og kage til årsmødet.

Årsmødeindhold drøftes og besluttes på næste ledersektionsbestyrelsesmøde d. 13. marts. Evalueringen af årsmødet i 2015 indgår i drøftelsen. Maria er tovholder.

Ad.3.4 Konference på tværs af de tre ledersektioner i LFS

Lisbeth skriver til Kirsten med henblik på at koordinere dato og tidspunkt for første møde i den tværgående lederkonferencearbejdsgruppe hvor konferencetema, oplægsholder og dato besluttes.

Ad. 3.5 Orientering fra FOA Kongres v/ Søren og Pia B.

Søren og Pia B orienterede kort fra FOA kongres. Set i lyset af FOA Forbund ledersatsning manglede kongressen et klart lederblik.

Orientering fra LFS Repræsentantskabsmøde v./Søren, Pia B

LFS Hovedbestyrelse er i øjeblikket i gang med at samle op på vandfaldprocessen hvor ledelse var dagsorden for det ene af de tre vandfald. Det var et fagpolitisk godt, konstruktivt og samlende repræsentantskabsmøde med et klart handlings- og holdningsmæssigt fokus på ledelse, arbejdsfællesskaber, arbejdsmiljø, faglighed og velfærd.

Ad.3.6 FOA lederlandsmøde

Søren og Pia B. deltager i FOA’s lederlandsmøde den 28. februar i FOA Forbundshus.

Dagsorden for lederlandsmødet er:

- FOA’s lederarbejde
- Oplæg om ”Ledere der lykkes 2”
- Valg af lederudvalg
- Valg af 3 kongresdelegerede

Pia B. overvejer at genopstille til FOA lederudvalg.

4. Henvendelse fra klyngeledelsesteam til almen ledersektionsbestyrelse

Ad. 4 Maria kvitterer for henvendelsen, - og tilkendegiver at ledersektionsbestyrelsen igennem længere tid har været i drøftelse med BUF direktion og områderne om implementering af klyngeledelsesprofil, arbejdsfællesskaber, arbejdsmiljø, faglighed og børneeffekt fokus.

Maria tilkendegiver i sit svar til klyngeledelsen at ledersektionsbestyrelsen overvejer at tematisere klyngeledelsens henvendelse på ledersektionens årsmøde i maj med henblik på en nuanceret drøftelse.

5. Næste møde

Ad. 5 mandag den 13. marts kl. 12-15 i LFS.

Punkter til næste ledersektionsbestyrelsesmøde udover standarddagsordenen:

Forberedelse af almen ledersektions årsmøde

Status på forberedelserne af lederkonference på tværs af de 3 LFS ledersektioner

Huskepunkt til dagsorden for næste BUF koordinationsmøde:

Behov for koordinering KS-ARC-FAC

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/12503 Loadtid: 0.318 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/12503 Loadtid: 0.318 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/12503 Loadtid: 0.318 sek.
Download logo