Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra ledersektionsbestyrelsesmøde 29. november 2007
Tilstede: Maria, Poul, Lene, Britt, Dorte
Afbud: Martin, Henrik
Øvrige: Britt fmd. LFS under punkt 3 og 4
Dagsorden og referat
1. Godkendelse samt evt. opfølgning på referat.
ad.1 Referat godkendt
2. Prioritering samt godkendelse af dagsorden
ad 2. Dagsorden godkendt
3. Status på proces vedr. institutionssammenlægningerne –hvordan går det?
ad.3 Britt fmd. LFS orienterede om processen og forhandlingerne vedr. 64 leder enkeltsager som konsekvens af sammenlægningerne, - og orienterede om de henvendelser LFS har fået fra ledermedlemmer på baggrund af den utilstrækkelige kommunikation og information fra distrikternes side i processen. Mange ledelsespersoner lider under dårligt psykisk arbejdsmiljø som følge af mangelfuld involvering og kommunikation i forbindelse med sammenlægningsprocessen. LFS har fået tilsagn fra Direktionen om en evaluering af sammenlægningsprocessen.
4. Ny budgetmodel
ad.4 Britt fmd. LFS orienterede om af ny budgetmodel behandles på Børne- og Ungdomsudvalgsmødet den 5. december. Britt gennemgik seneste udkast til model og bestyrelsen drøftede styringsredskaber, - hvordan indgår lederlønninger i klub + 0-9 års institutionerne i den nye model. Ny budgetmodel skal understøtte Københavns kommunes samt Børne- og ungdomsudvalgets vision og strategi om ”bæredygtige institutioner”.
5. Nyt fra HSU,
ad.5 HSU er besluttet udvidet med én repræsentant på både A og B-siden. Som konsekvens heraf er Maria Rømer i Niels Hansens orlovsperiode fra ledersektionsbestyrelsen, repræsentant i HSU sammen med Lene Hector, der erstatter Dorte Munk som har fået job i anden kommune.
6. Invitation fra BUPL om Projekt Ledernes Psykiske arbejdsmiljø
ad.6 Ledersektionsbestyrelsen ser frem til mødet med lederbestyrelsen i BUPL samt Dan Lange fra styrergruppen vedr. projekt ledernes psykiske arbejdsmiljø.
Lisbeth sender fokuspunkter til ledersektionsbestyrelsen til inspiration forud for mødet.
Maria, Poul, Henrik og Martin deltager i mødet sammen med Ulla Baggesgård og Lisbeth
7. Orientering fra diverse møder med forvaltningen
ad.8 Distriktsvise møder vedr. personaleafd. har ikke været en succes. Burde have været niveaudelt udfra erfaring, kompetencer, nye og gamle ledere mv.. eks. opdelt i gl. FaF og gl. UuF. Historien fra de gamle forvaltninger gav for megen forvirring.
- Distriktsvise møder med Direktionen var for lidt målrettede. Akademikere som tovholder taler i kodet kontekst og kender for lidt til institutionsområdet.
- Informationsmøde om ny budgetmodel: Uklar information fra forvaltningen om harmonisering af ny budgetmodel med klubmodel.
- Poul orienterede om at afbureaukratiseringsprojektets styrergruppe havde sidste afsluttende møde i december. Afbureaukratiseringsrapporten er ikke frigivet endnu.
- Poul og Maria orienterede fra Fællesrådet: Næste møde den 5. december 2007 og har følgende punkter på dagsordenen: Ny budgetmodel, - Fællesrådets fremtid, - Evaluering af samtænkning.
- Poul orienterede fra LFS HB.
8. Bestyrelsen fremover
ad.8 Dorte foreslog at ledersektionsbestyrelsen overvejede en ny valgstruktur for valg til bestyrelsen, - som tager udgangspunkt i valg af 1 lederrepræsentant pr. distrikt i Københavns kommune. Dette ville sikre bedre demokrati og at nuancerne i de vilkår lederne bliver budt i de enkelte Distrikter tilgår ledersektionsbestyrelsen.
På bestyrelsesmøde i februar drøfter bestyrelsen rammer og struktur for bestyrelsens arbejde, - herunder strategi og succeskriterier.
9. Næste møde
ad.9 25. januar 2008 kl. 9.30-16
10. Evt.