Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra bestyrelsesmøde i almen ledersektion 10. november 2016
Deltager: Marialise Rømer, Diana Jensen, Kirsten Løth.
Afbud: Søren Lisberg, Kathrina Dauscha, Pia Bah, Grethe Dehn, Pia L Bakke, Jens Andersen.
Referent: Lisbeth Schmidt.
1. Godkendelse af referat
Ad. 1
Referat fra 2-dags arbejdsseminar i ledersektionsbestyrelsen blev godkendt
2. Koordinationsmøde med BUF 11.11.2016
Ad. 2
Ledersektionsbestyrelsen gennemgik og drøftede den udsendte dagsorden samt bilag til koordinationsmøde med BUF den 11. november 2016.
Sammen om Matematik
Der er ikke vedlagt bilag til punktet. Ledersektionsbestyrelsen lytter til BUF’s præsentation og uddybning af punktet - og tilkendegiver evt. at vende tilbage med ledersektionsbestyrelsens skriftlige bemærkninger såfremt BUF fremlægger skriftligt materiale/oplæg.
Arbejdspladsen i Fokus
Punktet er vedlagt bilag – og BUF ønsker feeedback:
Vedhæftet bilag: Inspiration til indsatser i den decentrale investeringspulje
Der ønskes feedback på:
- Er budskabet om den decentrale investeringspulje klart?
* Hvad er godt og mindre godt i introen? - Giver inspirationsmaterialet nogle billeder på, hvad man kan søge penge til?
* Hvad fungerer godt og mindre godt i materialet?
* Hvilke informationer savner I?
Diana og Kirsten er jf. fordeling af ”Fremtidigt arbejde” emneområder tovholdere på investeringscases – og det er Diana der er primær ordfører/tovholder på punktets drøftelse på koordinationsmødet med BUF.
Der spørges uddybende ind til:
- kvalitetssikring af udvælgelseskriterier, investeringscaseprojekter/businesscases hvordan?
- hvordan sikres at de 80 mill.kr. bruges relevant
- hvilken metode og hvordan vil BUF brede investeringsprojekterne ud
- støj/akustikregulering, Sygefravær, arbejdsfællesskaber/TRIO/MED
- er der forlods tilbageholdt x-antal kr. til finansiering af interne såvel som eksterne konsulenter på de respektive projekter? – eller hvordan sikres det at flest muligt af den afsatte pulje på 80 mill.kr. tilfalder praksis/kerneopgaven?
- kan pionerprojektets metode (det der virker) anvendes i forbindelse med implementering af proces?
Udmøntning af budget 2017
Ingen bilag vedlagt, - dvs. der lyttes og spørges ind. Maria er tovholder på punktet.
Orientering om Tekniske udfordringer med ind og udtjekning KBH Barn -oplysninger (FAC)
Ingen bilag vedlagt, - dvs. der lyttes og spørges ind.
Tidlig indsats-programmet (FAC) - Slides vedhæftet
Kirsten og Diana er tovholdere på dialogen med BUF om de fremsendte slides og oplæg. Der rejses en drøftelse om sammenhængen til KIDS, VIDA, Turn Around, sociale kompensationsmidler, udarbejdelse af nyt sprogpapir, sprogtest, skoleudsættelse, chancelighed.
Hvad koster tiden og hvordan tilrettelægges supervision, sparring, mødevirksomhed og samtaler så ”tiden” ikke går fra børnene? – Hvilke overvejelser har BUF gjort sig?
Netbutik:
- Punktet rejses under punkt evt. med henblik på en evt. drøftelse på et kommende koordinationsmøde.
Ledersektionsbestyrelsen tilkendegiver at der fortsat er teknisk og administrative problemer med opsætning, support og brug af netbutik. Ledersektionsbestyrelsen tilkendegiver endvidere at det er bestyrelsens holdning at der, indtil teknisk opsætning, support mv. vedrørende netbutik fungerer optimalt, principielt ikke bør ske indkaldelse af klyngeledere såvel pædagogiske ledere på grund af manglende dokumentation eller forkert brug af netbutik.
Der tænkes på perioden frem til overgang til Kvantum ultimo 2017.
3. Næste møde
Ad. 3
Næste møde i ledersektionsbestyrelsen afholdes den 28. november kl. 12-15 i mødesal D i LFS.
Foreløbige punkter til dagsorden:
- Investeringscases
- Ensartet administrativ og faglig support i alle 5 områder
* gennemsigtighed i struktur
* organisationsdiagram
* akut liste (tlf. nr.)