Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra almen ledersektions bestyrelsesmøde 12. juni 2015
Deltager: Marialise, Kathrina, Søren, Pia B, Pia L.B., Grethe
Afbud: Niels
Referent: Lisbeth
1. Godkendelse samt evt. opfølgning på referat.
Ad.1
Intet referat til godkendelse, da det er godkendt på et tidligere møde
2. Prioritering samt godkendelse af dagsorden
Ad.2
Dagsordenen blev prioriteret og godkendt
3. Fremtidens Fritid – Ny organisering klynger – Ny ledelsesstruktur – Forhandlingsstatus. Britt deltager i behandlingen af dette punkt
Ad.3
Marialise og Britt gav ledersektionsbestyrelsen en status på de igangværende forhandlinger. Henviste til Børne- og Ungdomsudvalgets mødereferat og bilag til BUU mødet den 10. juni 2015. På grund af fortrolighed i forbindelse med de igangværende forhandlinger kan der ikke refereres yderligere
4. Evaluering af sidste møde med direktionen
Ad. 4
Fremadrettet booker Pia L.B. formøder af 1 times varighed i ledersektionsbestyrelsens mødekalendere, således at bestyrelsen herigennem får bedst mulighed for at være opdateret på dagsorden til møderne med direktionen, - og tovholder/ordførerposterne på de enkelte dagsordenspunkter er fordelt.
Bestyrelsen formulerede følgende principper:
- 1 times formøde forud for alle møder med direktionen
- de der deltager i formøderne fremlægger punkterne
- dagsordenspunkterne er fordelt med ordfører pr. punkt
- i forsøget på at sikre større gennemslagskraft og maksimal indflydelse anvendes kommunikationsform som signalerer enig og tydelighed i bestyrelsen. – uenighed håndteres internt i bestyrelsen
- dagsorden udsendes i god tid, - også de punkter direktionen ønsker på dagsordenen
På første ledersektionsbestyrelsesmøde efter sommerferien gennemgås Pia B og Pia L.B. opsamling fra ledersektionsbestyrelsens arbejdsseminar, med henblik på fordeling af ”emner” og fagpolitiske ansvarsområder og tovholder opgaver.
4.1 opfølgning på KAS
Ad.4.1 Som ledersektionsbestyrelsen fremhævede på mødet med direktionen v/Tobias Stax er KAS fortsat et alvorligt problem, som er ved at vælte rigtig mange ledere. Tilliden til KAS er fraværende og arbejdsmiljøet er ikke i orden. Bestyrelsen fremlagde problemstillingerne, men oplevede ikke at de blev taget tilstrækkeligt alvorligt.
Ledersektionsbestyrelsen besluttede at Marialise på vegne af bestyrelsen sender en forespørgsel om opfølgning på problemerne med KAS, jævnfør punktet på mødet med direktionen den 26. maj 2015.
Henvendelsen skal indeholde følgende:
- behovet for at samtlige medarbejdere tjekkes – Er de oprettet korrekt, ellers skal de sikres oprettet korrekt - Begge dele udføres af Koncernservice
- Behovet for at kunne kigge ind i systemet- nogle der kan tjekke bagom – er der tastet/oprettet rigtigt!
- optællings systemet – virker det? Undervisning i brug af samme.
- behov for at systemet kan bruges til skema planlægning/udprintning
- behov for at de rapporter der kan trækkes virker
- behov for at der bliver undervist i dét systemet skal kunne
- behov for at systemet er gearet til at kunne håndtere kompleksiteten i arbejdstidsreglerne
- behov for at kunne lave masse indberetning/FO dage
- behov for at kunne taste særydelser, handicaptillæg, 17/06 – uden af det giver ekstra opgaver for lederne.
Ledersektionsbestyrelsen har en klar opfattelse af at der vil blive handlet snarligt og kompetent på problemstillingerne og at der bliver fundet hurtige løsninger. Lederne skal kunne regne med support og rettidig støtte til løsning af den opgave som de forventes at kunne løse omkring KAS
Pia Allerslev er på ledernes årsmøde blevet gjort opmærksom på de alvorlige problematikker der er med KAS og de pressede, bekymrede ledere. Pia Allerslev tilkendegav overfor forsamlingen, at hun og hele det politiske udvalg var vidende om problemerne med KAS, - og at der blev arbejdet med at rette op på systemerne og problemerne i KAS
Ledersektionen anmoder Tobias Stax om en tilbagemelding på hvad der er blevet sat i værk for direktionens og forvaltningens side? Ledersektionen forventer en udmelding til lederne inden sommerferien, - og ønsker at vide hvordan og hvornår det meldes ud til lederne?
5. Evt.
Punkter til næste bestyrelsesmøde:
- Gennemgang af Pia/Pia notatet fra ledersektionsbestyrelsens arbejdsseminar og fordeling af emner/ansvarsområder – tovholderfunktion
- Formålet med møderne med direktionen herunder dagsorden