Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra bestyrelsesmøde i almen ledersektion 8. februar 2016
Deltager: Marialise, Søren, Kathrina, Pia Bah, Grethe (går kl. 12), Pia L.B. (går kl. 14).
Referent: Lisbeth
1. Valg af ordstyrer
Ad 1. Grethe valgt som ordstyrer.
2. Prioritering samt godkendelse af dagsorden
Ad 2. Dagsorden godkendt og prioriteret. Punktet vedr. MED udsat til næste bestyrelsesmøde v/Søren, - og punktet vedr. ledelsesansvar i forhold til indkøb/administration mv, er ligeledes udsat til næste møde.
3. MED-udvalgsmøde- noget til dagsordenen?
Ad 3. Ingen bemærkninger til den udsendte dagsorden. Marialise deltager i BUF HovedMED mødet.
4. Klyngeledelsesprofil – status på proces v. / Søren
Ad 4. Bestyrelsen drøftede status på processen vedrørende udarbejdelse af klyngeledelsesprofil og forsøgte at tegne et overblik over ledersektionens formellem mulighed for medindflydelse og medbestemmelse på klyngeledelsesprofilen.
Ledersektionsbestyrelsen besluttede at Maria på vegne af ledersektionsbestyrelsen sender en reminder til direktionen om at ledersektionsbestyrelsen, som aftalt ønsker at blive inddraget i arbejdet vedrørende den ny klyngeledelsesprofil, - og afventer en invitation til inddragelse.
Udover dét samarbejdsmøde omkring klyngeledelsesprofilen som Maria skriver til direktionen om, så besluttede ledersektionsbestyrelsen at Søren deltager som repræsentant for ledersektionen sammen med Jan og Britt i mødet som organisationen LFS er indbudt til den 23. marts 2016.
5. Organisering – Vi fortæller hver især hvad vi tænker om repræsentation, hvordan repræsenterer vi hvem? Hvad bruges de 7 timer Maria får til/ressourcefordeling? Opgavefordeling: Kan vi fordele ansvar som opgaver bedre? Hvem gør hvad til generalforsamlingen mm. Hvem skriver beretning? Hvad vil vi fremlægge omkring fremtidigt arbejde – er vi enige som bestyrelse?
Ad 5. Generalforsamlingsforberedelse:
Dato: 23. maj 2016 kl. 9- ca. 13, med indskrivning fra kl. 8.30
Sted: Generalforsamlingen afholdes i mødelokalerne i Biblioteket på Rentemestervej. HK adm. i LFS tager sig af lokalebooking til ca. 250 personer, booking af mikrofoner, talerstol, mv. samt forplejning (morgenmad, kaffe/te, frugt samt vand).
Indskrivning: Grethe og Lisbeth sidder i indskrivningen. Lisbeth sørger for at der bestilles ledermedlemslister i LFS’ administration til brug for indskrivningen. Bilag til generalforsamlingen optrykkes og lægges i indskrivningen i x-antal eksemplarer?
Annoncering: Lisbeth sørger for at generalforsamlingen annonceres i førstkommende LFS Nyt, - og at dato, tid og sted lægges på LFS hjemmeside samt i den elektroniske kalender som er åben for alle medlemmer. Frist for indkomne forslag skal annonceres.
På næstkommende bestyrelsesmøde skal der skal udarbejdes og udsendes en indkaldelse til generalforsamlingen, - som udsendes via den e-mailliste lederudsendelser udsendes efter.
Almen Ledersektions vedtægter: Der skal følges op på Almen Ledersektions vedtægter. Det er ikke den opdaterede version der ligger på LFS Hjemmeside. Lisbeth anmoder FU-sekretær om at sikre opdatering samt optrykning af de gældende vedtægter for Almen Ledersektion.
Indkomne forslag: Ledersektionsbestyrelsen ønsker at fremsætte et forslag om ændret sammensætning af antal klyngeleder og pædagogiske ledere i ledersektionsbestyrelsen. Søren tager forslaget med til LFS hovedbestyrelse, - og gør i den forbindelse også obs på at vedtægterne skal opdateres på LFS hjemmeside.
Dirigent: Faglig sekretær og ledersagsbehandler for LFS dagplejeledere Marianne Heinkov foreslås som dirigent. Lisbeth forespørger om det er muligt.
Referent: Lisbeth
Beretning: Maria er tovholder og sammenskriver tekstinput fra bestyrelsen (fordelingsnøgle af ansvarsområder følger nedenfor i referatet, - samt i foto bilag)
Beretningen udsendes via mail og lægges på LFS hjemmeside forud for generalforsamlingen.
På generalforsamlingen afholder Maria den mundtlige beretning på ledersektionsbestyrelsens.
Fremtidigt arbejde: Udarbejdes af bestyrelsen. Maria er tovholder på sammenskrivningen af tekstinput fra bestyrelsen. Fremtidigt arbejde udsendes via mail og lægges på LFS hjemmeside forud for generalforsamlingen
Fordeling af skriftlig beretningspunkter:
- Høringssvar: Maria laver oplistning
- Fremtidens Fritid: Maria + Pia B
- Evaluering af klyngestruktur: Maria + Pia B
- Klyngeledelsesprofil: Maria + Pia B
- Adm. support til nye klynger: Maria + Pia B
- Trivselsundersøgelse/ Leder APV: Pia L.B. + Kathrina
- Ledernes arbejdsmiljø: Pia L.B. + Kathrina
- Områdemøder: Pia L.B. + Kathrina
- Årsmøde 2015: Pia L.B. + Kathrina
- Nyhedsbreve / information/ kommunikation: Maria + Søren
- Lederløn: Maria + Kathrina
- KAS, SAO (løbende fokus m/ kontinuerlige møder): Kathrina
- Paneldebat lederne og LFS: Kathrina
- Pædagogisk ledertænketank: Grethe
Fordeling af skriftlige input til Fremtidigt arbejde:
- Leder APV: Pia L.B. + Kathrina
- Tænketank for pædagogiske ledere: Grethe + Kathrina
- Klyngeledelsesprofilen: Maria + Pia B.
- Ny budgetmodel – 25 årsværk: Maria + Pia B.
- Afbureaukratisering: Maria + Pia B.
- Effektivisering: Maria + Pia B.
- Tillidsdagsordenen: Søren
- Sammenhængskraften mellem arbejdsfællesskaber central/decentral. (Faglighed, definitionsretten, tværfaglig support): Pia L.B + Kathrina
- Kommunikation/information (FOA ledertræf): Pia B. + Søren
Regnskab/Budget: Grethe er som kasserer tovholder på opgaven. Afholder møde med LFS-bogholderi med henblik på at få udarbejdet regnskab for generalforsamlingsperioden, - samt et budget rammeforslag for den kommende generalforsamlingsperiode. Regnskab og budget bilag lægges på LFS hjemmeside og udsendes forud for generalforsamlingen.
Valg jf. vedtægterne:
Nu: 4 klyngeledere + 4 pædagogiske ledere/KKFO-ledere/inst.ledere
Fremtid: 3 klyngeledere + 5 pædagogiske ledere (bestyrelsen fremsætter forslag)
Formand: Maria genopstiller
HB-medlem: Søren genopstiller
HB-suppleant: Kathrina genopstiller
Øvrige opstiller:
Grethe genopstiller
Pia Bah genopstiller ?
Pia Lund Bakke genopstiller ?
Ny
Ny
Efter generalforsamlingen:
Beslutningsreferat skal lægges på LFS hjemmeside: Lisbeth
Første møde i den nye ledersektionsbestyrelse: Dato skal annonceres umiddelbart efter generalforsamlingens afslutning. Husk at få e-mailadresser og telefon nr. på den nye bestyrelse.
6. Adm. i klynger, herunder ref. fra sidste møde med direktionen omkring samme
Ad 6. Der følges op på spørgsmålet om klyngeadministration og administrationstid, og det rejses også i forbindelse med drøftelserne med direktionen om klyngeledelsesprofilen.
7. Ledermøder den 26. februar, hvad, hvem og hvordan
Ad 7. I samarbejde med Britt udarbejdes og udsendes dagsorden til ledermøderne i Amager Bio den 26. februar
Britt: Oplæg om lederløn og de nye forhåndsaftaler for klyngeledere (Maria som backup) og pædagogiske ledere (Kathrina som backup)
Britt: Ny budgetmodel, - status
Kathrina: KAS
Maria: Administrations fællesskaber
Pia L.B.: Klyngeledelsesprofilen