Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra almen ledersektions bestyrelsesmøde 10. februar 2012
Tilstede:
Poul, Katia, Leif og Grethe. Thomas deltog under behandlingen af punkt vedr. indkøbsordnignen
Afbud: Martin
Referent: Lisbeth
1. Referatet fra sidst
Ad. 1. Referatet blev godkendt
2. Indkøbsordningen
Ad.2
HSU havde dagsordensat emnet Indkøbsordninger, som et erfaringsopsamlings-, problemstillings-, bureaukrati, prisfastsættelse, kommunikation og koordineringspunkt på mødet den 8. februar 2012. På grund af et fremrykket Børne- og Ungdomsudvalgsmøde, blev HSU mødet forkortet, - og punktet vedr. Indkøbsordningen udskudt til næste HSU-møde.
Almen bestyrelsen i LFS har opfordret LFS medlemmer til at indsende dokumentation på absurde gebyrer, faktureringer og priser på varer til almen bestyrelsen til brug for behandlingen af ”indkøbsordningen” på HSU mødet.
Ledersektionsbestyrelsen besluttede at følge almen bestyrelsens initiativ.
Katia udsender via klyngeledermail, en opfordring til LFS klyngeleder og øvrige ledermedlemmer om at indsende konkret eksempler, som skal bruges i en systematisk og koordineret indsats og erfaringsopsamling vedr. indkøbsordningen.
Katia referer i sin mail til det arbejde der pågår i arbejdsgruppen vedr. afbureaukratisering og regelsanering i BUF, hvor arbejdsgruppen på de kommunale institutioner indstiller at Indkøbsordningen afskaffes, - og som led i en strategi vedr. afskaffelse af Indkøbsordningen foranstaltes en kvalitetssikring, regelforenkling, prisvurdering – og der føres et styrket og optimeret BUF tilsyn med leverandørerne til Indkøbsordningen.
3. Hvad har Martin aftalt af medlemsmøder - og hvad skal der ellers planlægges af medlemsaktiviteter?
Ad.3.
Martin har telefonisk meddelt Katia, at han er i færd med at booke mødelokaler i Frederiksberghallen til 3 ledermedlemsmøder. Martin afventer Frederiksberghallens tilbagemelding vedr. ledige mødedatoer.
Emner til ledermedlemsmøderne:
- evaluering af klynger set med lederbriller
- Visioner for klynger, kerneydelsen, ledelse, demokrati
- Ændret klubstruktur
- Leder APV og social kapital
- Den ”gode afsked”
4. Møder for ledersektionen 2012
Ad.4.
Godkendelse af mødeplanen udskydes til et kommende bestyrelsesmøde hvor alle deltager og har en opdateret kalender med.
5. HSU-mødet
Ad.5.
Ledersektionens repræsentanter påtalte oplevelsen af manglende demokrati i ft. udpegning af ledere til arbejdsgrupper i BUF. Direktionen lovede at rette op på det lederne oplever som demokratiske underskud.
6. Forberedelse af mødet med direktionen den 22. februar (10-11.30)
Ad.6.
Ledersektionen fremsender følgende punkter til dagsorden til Direktionen:
• Referatskrivning. Ledersektionsbestyrelsen ønsker en drøftelse vedr. referatet fra møder mellem direktionen og ledersektionsbestyrelsen. Ledersektionen mener at referatet bør skrives, så det kan lægges på LFS hjemmeside og dermed medvirke til information til LFS ledermedlemmer om samarbejdet mellem direktionen og LFS ledersektionsbestyrelse.
• O-punkts analysen. Hvad er status? – og hvad er strategien herfra?
• Indkøbsordningen. ØGT og koncernservice og evalueringen af disse.
• Udpegning af ledere. Ledersektionsbestyrelsen ønsker en drøftelse af
Hvordan får vi lavet en procedure som er demokratisk og tages alvorligt?
• Resultat af leder APV. Handles der på alle besvarelserne eller kun gennemsnittet %?
• Direktionens mål for klyngerne i 2012? Hvilke tanker har direktionen gjort sig?
Ledersektionsbestyrelsen mødes den 22. februar på kaffebaren overfor Rådhuset kl. 8.30 til formøde.
7. Næste møde
Ad.7.
5. marts kl. 9-15