Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra almen ledersektions bestyrelsesmøde 22. januar 2018
Tilstede:Diana, Kirsten, Grethe, Jens, Pia B., Maria, Pia L.B.
Referent:Lisbeth.
1.Bekræftelse af godkendelse af referat
Ad.1
Referat fra ledersektionsbestyrelsesmøde 3. november 2017 blev godkendt.
2. Direktions-/Koordinationsmøder herunder:
Ad. 2.1. Forberedelse af dagsordenspunkterne til direktionsmødet den 24. januar
Fra almen ledersektionsbestyrelse deltager Diana, Jens, Pia L.B. og Grethe i mødet med direktionen.
Vedrørende punktet om TOPI
- Jens er tovholder på punktets drøftelse.
TOPI sagen i pressen. Pressehåndteringen af TOPI sagen undrer ledersektionsbestyrelsen. Der ønskes en drøftelse af pressehåndtering af sagen og det evt. videre forløb. Hvad er f.eks. årsagen til at den presseansvarlige i Københavns Kommune ikke straks orienterer klyngeledere og pædagogiske ledere om at TOPI-sagen ruller i pressen?
I øvrigt henvises til de tidligere drøftelser samt fremsendte oplæg/analyser fra ledersektionsbestyrelsen til direktion samt koordinationsmøder. Der ønskes en opfølgning på tidligere drøftelser om TOPI særligt med hensyn til den problematik ledersektionsbestyrelsen tidligere har gjort opmærksom på vedrørende sikker journalisering, opbevaring og videresendelse af personfølsomme oplysninger – også i henhold til persondata lov samt persondata forordningen.
Uklarhed skaber utryghed - også i strafferetlig forstand. Ledersektionen efterlyser klare svar på den videre strategi fra direktionen.
Vedrørende punktet om leder-APV
- Ledersektionsbestyrelsen efterlyser den konkrete handleplan for leder-APV, samt tidsplan for implementering af leder-APV handleplan.
Vedrørende punktet om administrative fællesskaber
- Diana er tovholder på punktets drøftelse.
Administrative fællesskaber – status på proces, dialog med klyngeledere/skoleledere og den videre proces, herunder også ønsket om større gennemskuelighed i indstilling/opgavebeskrivelse, matrikler og økonomi/årsværk. KAS skal være mere end ”kun” grundplaner. Opgaveporteføljen vedrørende administration bør på en eller anden måde fremtidssikres.
Ledersektionsbestyrelsen er i koordineret og tæt dialog med LFS formand om administrative fællesskaber. Der har været afholdt klyngeledermøde i LFS-regi omkring administrative fællesskaber.
Tilbagemeldingerne fra mødet videreformidles af Britt til Tobias Stax.
Vedrørende punktet om Kvantum
- Ledersektionsbestyrelsen ønsker en dialog om samt status på hvordan det går, set ud fra direktionens og klyngeledernes synspunkt. Hvad går godt, hvad er der af udfordringer? Der er divergerende opfattelser af praksisnær anvendelse af indkøbsmodul. Hvad er den generelle opfattelse – og arbejdedes der med konkrete problematikker?
Kursus/uddannelse gennemføres områdebestemt, men de meget korte varsler som kursus/uddannelsestilbud udmeldes med er kritisable.
Vedrørende punktet om klyngelederseminar 2018
- Er der fastlagt dato for klyngelederseminar for 2018? Indhold til klyngelederseminar, måske godt med tid til forberedelse.
Vedrørende punktet evt.
Ledersektionsbestyrelsen belyser at der i referatet fra sidste direktionsmøde er en fejlopfattelse/misforståelse af punktet omkring ”refusioner”. Ledersektionsbestyrelsen har i det tilsendte svar fra forvaltningen ikke fået svar på dét ledersektionsbestyrelsen ønskede svar på. Derfor ønskes punktet ”refusioner” genbehandlet.
Ad. 2.2. Forberedelse af dagsordenspunkterne til koordinationsmødet den 29. januar
Ledersektionsbestyrelsen ønsker følgende punkter på dagsordenen:
1. Refusioner – genoptagelse af punktet fra tidligere drøftelse. Tilbagemeldingen fra forvaltningen er misvisende i forhold til det spørgsmål ledersektionen problematiserede og ønskede svar på.
2. Hygiejne i pædagogisk praksis – forvaltningens oplæg og detaljeringsgrad ønskes diskuteret.
3.Generalforsamling, beretning, fremtidigt arbejde
Ad. 3
Forberedelse til almen ledersektions generalforsamling i Arbejdermuseet den 24. maj 2018 kl. 8.30- ca. kl. 12.30 sættes på dagsordenen til næste bestyrelsesmøde med henblik på konkret opgavefordeling, igangsættelse af proces vedrørende beretnings skrivning samt udarbejdelse af fremtidigt arbejde, regnskab samt budgetforslag.
Praktisk forberedelse – hvem gør hvad?
Hvem genopstiller ?
Evt. udarbejdelse af forslag til generalforsamlingen i forhold til størrelsen af ledersektionsbestyrelsen samt fordelingsnøgle mellem klyngeleder og pædagogiske ledere/KKFO-ledere/fritidstilbud/fritidscenter-ledere
4.Maria orienterer om at der afholdes ledersektionsformandssamarbejdsmøde
Ad.4
Maria orienterede ledersektionsbestyrelsen om at hun deltager i samarbejdsmøde med formændene fra de øvrige 2 ledersektioner i LFS bl.a. med henblik på styrket samarbejde og fremtidige fælles initiativer.
Maria foreslår de øvrige 2 ledersektioner i LFS, at de i fællesskab, som optakt til generalforsamlingerne i maj 2018, bl.a. med henblik på highlights af generalforsamlingerne og vigtigheden af at lederne møder op, og dernæst få fokus på hvad det indebærer at være politisk valgt leder repræsentant - får lavet et interview eller en artikel til LFS Nyt, om det at være demokratisk/politisk valgt til en ledersektionsbestyrelse i LFS og arbejde fagpolitisk og organisatorisk med lederblik – og samtidig være ansat i Københavns Kommune eller en omegns kommune som flere i dagplejens ledersektion er.
Redaktøren på LFS Nyt vil gerne give plads i LFS Nyt – men vil gerne have en snarlig tilbagemelding fra formændene.
5.Næste ledersektionsbestyrelsesmøde er den 19. februar kl. 12-15 i LFS
Ad. 5
Lisbeth bestiller frokost fra kl. 11.30 i kantinen. Vær’ obs på at Pia B. og Kirsten deltager i LFS HB-møde samme dag.
6.Punkter til næste møde
Ad .6
Udover de faste punkter til dagsorden, - se da punkt 3 i dette referat vedr. forberedelse af generalforsamling i LFS Almen ledersektion 24. maj 2018
7.Eventuelt
Intet til referat.