Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat fra generalforsamling
Ledersektionen for almenområdet 19. maj 2010
Dagsorden jf. vedtægternes §5:
1. Valg af dirigent(er)
2. Godkendelse af forretningsorden
3. Godkendelse af dagsorden
4. Bestyrelsens beretning
5. Regnskab
6. Indkomne forslag
7. Fremtidigt arbejde
8. Beslutning om bestyrelsens størrelse
9. Budget
10. Valg (alle for 2 år)
a. Bestyrelse
1) Formand
2) Øvrige bestyrelsesmedlemmer
b. 1 HB-medlem
c. 1 HB-suppleant
11. Eventuelt
Ad 1. Valg af dirigent
Lisbeth Schmidt takkede for valget, - og konstaterede at almen ledersektions generalforsamling var lovligt indvarslet jf. vedtægterne.
107 ledere indskrevet til generalforsamlingen.
Ad 2. Godkendelse af forretningsorden
Forretningsorden godkendt
Stemmeudvalg: Carsten, Birgitte, Maria, Katia, Dorthe, Martin, Niels valgtes til stemmeudvalg
Ad 3. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden godkendt
Ad 4. Bestyrelsens beretning
Søren Lisberg aflagde bestyrelsens mundtlige beretning – henviste endvidere til den skriftlige.
Beretning blev efter en god debat med 14 indtegnede, enstemmigt godkendt.
Ad 5. Regnskab
Godkendt
Ad 6. Indkomne forslag
Bestyrelsens forslag til Almen ledersektions generalforsamlingsudtalelse vedrørende den ”forhastede og udemokratiske proces, der er sat i gang omkring ”klyngeinstitutioner” og ny budget model”.
Udtalelsen blev enstemmigt vedtaget, - og bestyrelsen blev bemyndiget til at foretage de nødvendige redaktionelle præciseringer af udtalelsen jf. generalforsamlingens debat om udtalelsen.
Ad. 7 Fremtidigt arbejde
Søren Lisberg fremlagde bestyrelsens forslag til fremtidigt arbejde – og henviste til det udsendte skriftlige forslag til fremtidigt arbejde.
Fremtidigt arbejde blev efter en god debat med 17 indtegnede, enstemmigt godkendt
Ad 8. Beslutning om bestyrelsens størrelse
Forslag vedr. ledersektionsbestyrelsens størrelse:
Bestyrelsen foreslår at den fremtidige ledersektionsbestyrelse består af max. 7 bestyrelsesmedlemmer.
Forslaget blev enstemmigt vedtaget.
Ad 9. Budget
Godkendt som rammebudget, - hvor bestyrelsen samtidig blev bemyndiget til at anvende ledersektionens økonomiske midler, så de bedst muligt afspejler demokratisk involvering af LFS ledermedlemmer.
Ad 10. Valg
Følgende kandidater blev valgt til ledersektionsbestyrelsen:
Formand for ledersektionsbestyrelsen – og HB-suppleant
Søren Lisberg
D.I.I. Blæksprutten
Tlf. 3254 2391
E-mail: H468@buf.kk.dk
Bestyrelsesmedlem – og HB-medlem
Poul Rasmussen
Lykkebo, Valby
Tlf. 36 17 64 45
Email: porasm@buf.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Martin Rosenquist
Ellepilen, Valby
Tlf. 36 17 66 15
E-mail: FJ94@buf.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Katia Dahl Bøgvad
Børnehuset Rudolf
Tlf. 33186620
E-mail: GV29@buf.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Leif Olsen
Højen
Tlf. 38717015
E-Mail: leolse@hoejen.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Marianne Bentsen
Enighedens Børnehus
TLF. 35314600
E-mail: FM83@buf.kk.dk
Bestyrelsesmedlem
Grethe Dehn
Akvariet
Tlf.: 35278080
E-mail: grethe.dehn@buf.kk.dk
Ad 11. evt
Søren Lisberg takkede den afgåede formand Maria Rømer for hendes gode formands- og ledersektionsbestyrelsesarbejde frem til december 2009, hvor Maria, på baggrund af sit valg til Borgerrepræsentationen i Københavns Kommune, trak sig som formand for ledersektionen.
Søren Lisberg takkede for en god debat og opbakning til ledersektionsbestyrelsens arbejde, - og takkede i øvrigt for en god generalforsamling.
For referat: Lisbeth Schmidt
Udtalelse:
Almen ledersektionens generalforsamling 19. maj 2010
Ledere forsamlet til generalforsamlingen udtaler følgende:
De kommunale ledere i København tager skarpt afstand fra den forhastede og udemokratiske proces, der er sat i gang omkring “klyngeinstitutioner” og ny budget model.
Derfor.......
• pålægges den nyvalgte bestyrelse og LFS at arbejde for en proces, hvor kommunale ledere får mulighed for at diskutere og derved være med til at forme den ny ledelses- og institutionsstruktur (klyngeinstitutioner) i København.
Beslutningen om ny institutionsstruktur og heraf ny budgetmodel må derfor udsættes.
De to måneder, der er afsat til en så stor strukturændring, er til belastning for det i forvejen pressede arbejdsmiljø, lederne er udsat for. Her taler ledernes APV med fokus på det psykiske arbejdsmiljø sit tydelige sprog.
De mange spørgsmål om fremtidige ansættelsesforhold, ledelses lag, forældreindflydelse, nærhedsprincip, økonomiske forhold for de sammenlagte institutioner (overskud / underskud), pladsanvisningsreglerne som skader institutionernes økonomi, den fremtidige pædagogik i de sammenlagte institutioner, og hvor befinder institutionsstrukturen sig, for det samlede 0 – 18 års område alt sammen nogle af de problemstillinger der må og skal diskuteres samt afklares.
Dette er forhold som ikke kan klares på de 2 måneder, der er afsat.
Hvis Overborgmester Frank Jensens ønske om at fagligheden skal tilbage til arbejdspladserne, skal give mening, så lad os få en anstændig tidshorisont.
De kommunale institutionsledere vil gerne i dialog. Vi vil gerne tage aktiv del i Københavns fremtid, men det kræver vi bliver taget alvorligt.
Vedtaget på de kommunale lederes almen generalforsamling 19. maj 2010.