Referat fra almen ledersektions bestyrelsesmøde 25. februar 2019
Deltog:Maria, Pia, Michael, Helle, Annika.
Afbud:Jens, Diana.
Referent: Lisbeth.
1.Bekræftelse af godkendelse af referat
Ad. 1
Godkendelse af referat udsat til næste møde.
2.Koordinationsmøde – punkter til dagsorden til mødet den 7. marts
Ad. 2
Kvantum: LFS Ledersektion udtrykker ønske om at drøfte udfordringer med tidsforbruget med og tekniske løsninger i Kvantum ved besværlige bestillinger i systemet – særligt når de administrative fællesskaber iværksættes.
Maria fremsender uddybning af punktet:
- Fejlbestillinger: Eksemplificering af en dyr og kompliceret returvareproces/procedure til leverandør. Nogle leverandører kræver brug af dankort ved returnering af fejlkøb, hvilket ikke harmonerer med retningslinjer om compliance og brug af dankort.
- Supporttid: Telefonsvarer meddeler at supporttiden begrænses når supportfunktionen belastes. Det giver ingen mening på slutbrugerniveau.
Maria anmoder om en status/tilbagemelding på den rejste problematik vedrørende gårdmænd i gårdmandskorps der ikke kan/må handle ind via Kvantum.
3.Direktionsmøde
Ad. 3
Forslag til dagsorden endnu ikke modtaget fra direktionen. Når den foreligger, tager ledersektionsbestyrelsen stilling til dagsordensønsker (det koordineres via mail).
4.God administration i BUF
Ad. 4
Administrationsfællesskaber udfordres af behovet for bydækkende administrative opgaver, da det sker uden kompensation til det administrative fællesskab der afgiver personaleressourcer.
Blandt andet i den forbindelse er det vigtigt at fastholde opgaveansvaret i forhold til administrationsfællesskaber hos den enkelte klyngeleder og skoleleder.
5.Status på digitale værktøjer og sikkerhed. Kvantum, KAS
Ad. 5
Der efterspørges support på digitale værktøjer og datasikkerhed.
Ledersektionsbestyrelsen har modtaget oplysninger om at afviklede sygemeldte medarbejdere tilsyneladende står registreret med sygefravær på både forhenværende samt nugældende arbejdsplads, hvilket betyder en belastning af sygefraværsstatistikken begge steder. Det undersøges om det er retvisende.
Support fra Koncernservice har på grund af personalemangel været nedtonet i februar måned. Ledersektionsbestyrelsen ser frem til normal drift i marts måned.
6.Leder APV
Ad. 6
Leder-APV var på som punkt på sidste direktionsmøde. Ledersektionsbestyrelsens bemærkninger blev taget til efterretning og søges indarbejdet i leder-APV strategi som opfølgning på TU-19.
7.Ledelsesret og ledelse/ tid til ledelse/pl’er/afdelingsledere v/Diana
Ad. 7
Punktet udsættes til næste møde.
8.Genforhandling af forhåndsaftaler for ledere klyngeledere, pædagogiske ledere/KKFO ledere den 1. marts 2019 – der skal findes en suppleant for Maria
Ad. 8
Der er indkaldt til genforhandling af forhåndsaftalerne vedrørende lederløn. Forhandlingen er indkaldt til den 1. marts 2019 kl. 14 på områdechef Kate Obeid kontor.
Maria har ferie, og derfor udpeger ledersektionsbestyrelsen Diana som suppleant til deltagelse sammen med Michael og LFS-formand Britt Petersen.
Ledersektionsbestyrelsen vil kæmpe for at kompetencen til decentrale lønforhandlinger for pædagogiske ledere/KKFO ledere fortsat forankres hos klyngeledere og skoleledere.
9.Medlemsmøde for LFS-ledermedlemmer
- Foredrag af Helle Hein som holder oplæg om meningsskabende værdiledelse.
Ad. 9
Såfremt det er muligt at finde egnede mødefaciliteter den 24. maj 2019 til ca. 100 personer afholdes almen ledersektions årsmøde i år med et inkluderet oplæg af cand.merc. ph.d. Helle Hedegaard Hein om ”meningsskabende værdiledelse”. Helle Hein har accepteret den 24. maj 2019 til sit oplæg i tidsrummet kl. 9.00-11.00.
Lisbeth undersøger ledige mødefaciliteter i samarbejde med LFS administration.
(Efter bestyrelsesmødet er der booket mødelokaler i Hotel Scandic Sydhavnen til 100 personer med morgenbuffet, kaffe/te og frugt kl 8.30 samt sandwich to-go kl ca. 12.30). Vi har mødelokalerne til kl. 13.
10.Nyhedsbrev
Ad. 10
Maria og Pia skriver udkast til nyhedsbrev til almen ledersektions ledermedlemmer. Nyhedsbrevet godkendes via mail internt i ledersektionsbestyrelsen inden udsendelse.
11.Punkter til næste møde:
Ad. 11
-Min lederside v/Jens.
- Ledelsesret og afdelingsledere v/Diana.
12.Eventuelt
Intet.