Referat fra almen ledersektions bestyrelsesmøde 25. oktober 2019
Deltog:Maria, Michael, Annika, Diana, Helle, Jens.
Afbud:Pia.
Referent:Lisbeth.
1.Bekræftelse af godkendelse af referat
Ad. 1
Referat fra ledersektionsbestyrelsesmøde den 25. august 2019 blev godkendt.
2.Direktions/koordinationsmøder herunder:
Ad. 2 Koordinationsmødet den 31.10.2019.
Dagsordenspunkter er endnu ikke modtaget fra BUF. På vegne af ledersektionsbestyrelsen skriver Maria til Louise Juelskjær og foreslår, at koordinationsmødet på grund af den manglende dagsorden i stedet bruges til at drøfte resultat samt proces for arbejdet med den nyligt udsendte Leder-APV.
Der er afbud til mødet fra: Michael, Maria og Pia
Ad. 2.2 Møder med direktionen:
På vegne af Ledersektionsbestyrelsen skriver Maria til direktionen og anmoder om et møde, hvor Almen ledersektionsbestyrelsen og direktionen kan drøfte, hvad der skal til for at parterne bedre kan nå hinanden.
Ledersektionsbestyrelsen har en oplevelse af, at deres input fra diverse møder ikke bliver brugt efterfølgende.
Ledersektionsbestyrelsen mener, at de byder ind med konstruktive og løsningsorienterede bidrag, men de ser ikke at de slår igennem.
Dermed bruger ledersektionsbestyrelsen tid på at lede opad, men de oplever at ramme en mur og ser ikke hvor ledersektionsbestyrelsens inputs forsvinder hen og/eller, om de gør en forskel for de endelige beslutninger, og i sidste ende byens børn og unge.
3.Opfølgning på leder-APV
Ad. 3
Der er afholdt møde i følgegruppen vedr. leder-APV forud for udsendelsen af de supplerende spørgsmål. Fra LFS deltog Jan Hoby og fra almen ledersektionsbestyrelse deltog Diana.
Der ses en markant polarisering i de besvarelser der er modtaget – og det skal gennem analyse forsøges afdækket. Opfølgning på leder-APV sættes på som drøftelsespunkt til næstkommende koordinationsmøde – og der spørges ind til hvilke refleksioner BUF har gjort sig på baggrund af besvarelserne, - og hvilke handlinger/handlingsplan der foreslås sat i værk som følge af leder-APV.
4.Klyngelederseminar
Ad. 4
Direktionen har opfordret ledersektionsbestyrelsen til at byde ind med 1½ times workshop emner på det kommende klyngelederseminar.
Ledersektionsbestyrelsen foreslår følgende:
- Klyngeledelsesprofilen
- Kerneopgaven i BUF
- Resultaterne fra den nye LederAPV – hvis den er færdig
Alternativt: Vi vil gerne høre hvilke nye bud på handlinger Direktionen har i forhold til at få nedbragt sygefraværet – så kan vi drøfte implementeringen i workshops.
Ledersektionsbestyrelsen foreslår endvidere at BUU Borgmester Jesper Christensen i sit oplæg på klyngelederseminaret giver sit bud på klyngeledelse/ledelse i BUF.
5.Administrative fællesskaber
Ad. 5
Diana orienterede fra følgegruppemøde vedrørende administrative fællesskaber. Der blev besluttet en fremadrettet mødestruktur hvor følgegruppen indkaldes 1 gang i kvartalet.
Diana har haft fokus på frigørelse af tid til faglig ledelse. ARC skal kompetenceafklares i forhold til ledelsesstrengen
6.Garantipladser
Ad. 6
Diana orienterede fra følgegruppemøde vedrørende garantipladser. Status er at der fortsat er store ventelisteudfordringer i Ørestaden. Følgegruppen indkaldes fremadrettet efter behov.
7.Ændring i fritidsinstitutionsstruktur og organisering
Ad. 7
Britt og Maria er inviteret til møde i BUF den 30. oktober.
8. Eventuelt
Ad. 8
Intet til referat.
9. Næste ledersektionsbestyrelsesmøde er den 15. november kl. 9-15 i LFS