LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • LFS
  • Bestyrelser, sektioner, udvalg
  • De 3 fagområder i LFS
  • Specialområdet
  • Orientering fra bestyrelsen
  • Referater
  • Bestyrelsesmøde 21.5.2019
 

Sidemenu

  • Bestyrelsesmøde 13.3.2023
     
  • Bestyrelsesmøde 9.12.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 10.11.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 18.10.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 26.09.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 22.08.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 10.06.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 11.05.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 05.04.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 21.02.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 19.01.2022
     
  • Bestyrelsesmøde 10.12.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 9.11.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 27.10.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 23.9.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 18.8.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 18.6.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 18.5.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 22.4.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 15.3.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 9.2.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 15.1.2021
     
  • Bestyrelsesmøde 11.12.2020
     
  • Bestyrelsesmøde 5.11.2020
     
  • Bestyrelsesmøde 6.10.2020
     
  • Bestyrelsesmøde 17.8.2020
     
  • Bestyrelsesmøde 24.6.2020
     
  • Bestyrelsesmøde 26.5.2020
     
  • Bestyrelsesmøde 23.4.2020
     
  • Bestyrelsesmøde 4.2.2020
     
  • Bestyrelsesmøde 4.12.2019
     
  • Bestyrelsesmøde 4.11.2019
     
  • Bestyrelsesmøde 12.9.2019
     
  • Bestyrelsesmøde 20.8.2019
     
  • Bestyrelsesmøde 21.5.2019
     
  • Bestyrelsesmøde 25.4.2019
     
  • Bestyrelsesmøde 21.3.2019
     
  • Bestyrelsesmøde 18.2.2019
     
  • Bestyrelsesseminar 11.-12.1.2019
     
  • Referater før 2019
    Bestyrelsesmøde 12.12.2018
     
    Bestyrelsesmøde 5.11.2018
     
    Bestyrelsesmøde 18.10.2018
     
    Bestyrelsesmøde 16.8.2018
     
    Bestyrelsesmøde 14.6.2018
     
    Bestyrelsesmøde 7.5.2018
     
    Bestyrelsesmøde 12.4.2018
     
    Bestyrelsesmøde 6.3.2018
     
    Bestyrelsesmøde 31.1.2018
     
    Bestyrelsesmøde 13.12.2017
     
    Bestyrelsesmøde 23.11.2017
     
    Bestyrelsesmøde 24.10.2017
     
    Bestyrelsesmøde 26.9.2017
     
    Bestyrelsemøde 22.8.2017
     
    Bestyrelsesmøde 21.6.2017
     
    Bestyrelsesmøde 18.5.2017
     
    Bestyrelsesmøde 25.4.2017
     
    Bestyrelsesmøde 28.3.2017
     
    Bestyrelsesmøde 21.2.2017
     
    Bestyrelsesmøde 7.12.2016
     
    Bestyrelsesmøde 7.11.2016
     
    Bestyrelsesmøde 11.10.2016
     
    Bestyrelsesmøde 18.8.2016
     
    Bestyrelsesmøde 29.6.2016
     
    Bestyrelsesmøde 24.5.2016
     
    Bestyrelsesmøde 15.3.2016
     
    Bestyrelsesmøde 11.2.2016
     
    Bestyrelsesmøde 14.1.2016
     
    Bestyrelsesmøde 16.12.2015
     
    Bestyrelsesmøde 12.11.2015
     
    Bestyrelsesmøde 22.9.2015
     
    Bestyrelsesmøde 18.8.2015
     
    Bestyrelsesmøde 24.6.2015
     
    Bestyrelsesmøde 19.5.2015
     
    Bestyrelsesmøde 24.3.2015
     
    Bestyrelsesmøde 19.2.2015
     
    Bestyrelsesmøde 20.1.2015
     
    Bestyrelsesmøde 3.12.2014
     
    Bestyrelsesmøde 3.11.2014
     
    Bestyrelsesmøde 21.10.2014
     
    Bestyrelsesmøde 12.8.2014
     
    Bestyrelsesmøde 18.6.2014
     
    Bestyrelsesmøde 13.5.2014
     
    Bestyrelsesmøde 11.3.2014
     
    Bestyrelsesmøde 6.2.2014
     
    Bestyrelsesmøde 18.12.2013
     
    Bestyrelsesmøde 20.11.2013
     
    Bestyrelsesmøde 24.10.2013
     
    Bestyrelsesmøde 17.9.2013
     
    Bestyrelsesmøde 29.8.2013
     
    Bestyrelsesmøde 19.6.2013
     
    Bestyrelsesmøde 11.4.2013
     
    Bestyrelsesmøde 6.3.2013
     
    Bestyrelseskonference 1.-2. februar 2013
     
    Bestyrelsesmøde 12.12.2012
     
    Bestyrelsesmøde 23.10.2012
     
    Bestyrelsesmøde 28.8.2012
     
    Bestyrelsesmøde 22.6.2012
     
    Bestyrelsesmøde 23.5.2012
     
    Bestyrelsesmøde 27.3.2012
     
    Bestyrelsesmøde 29.2.2012
     
    Bestyrelsesmøde 12.1.2012
     
    Bestyrelsesmøde 6.12.2011
     
    Bestyrelsesmøde 1.11.2011
     
    Bestyrelsesmøde 23.2.2010
     
    Bestyrelsesmøde 26.1.2010
     
    Bestyrelsesmøde 14.12.2009
     
    Bestyrelsesmøde 19.11.2009
     
    Bestyrelsesmøde 14.9.2009
     
    Bestyrelsesmøde 22.10.2009
     
    Bestyrelsesmøde 18.8.2009
     
    Bestyrelsesmødet 11.6.2009
     
    Faggruppelandsmøde 18.5.2009
     
    Bestyrelsesmøde 14.5.2009
     
    Bestyrelsesmøde 23.4.2009
     
    Bestyrelsesmøde 19.3.2009
     
    Bestyrelsesmøde 10.2.2009
     
    Bestyrelsesmøde 15.1.2009
     
    Bestyrelsesmøde 4.11.2008
     
    Bestyrelsesmøde 2.6 2008
     
    Bestyrelsesmøde 5.5 2008
     
    Bestyrelsesmøde 11.4 2008
     
    Bestyrelsesmøde 10.3 2008
     
    Bestyrelsesmøde 19.2 2008
     
    Bestyrelsesmøde 14.1 2008
     
    Bestyrelseskonference 27.10 2006
     
18.6.2019  | Special  
  
 

Referat af specialbestyrelsesmøde d. 21/5 2019

Til stede: Jesper B., Anne, Christa, Ginny, Casper, Jesper P., Sakse, John, Andreas, Lisbeth (ref.)

  1. Ordstyrer/referent; Sakse/Lisbeth
  2. Godkendelse af dagsorden – evt. prioritering af punkter.
  3. Aktiviteter, herunder
  • Fyraftensmøder, herunder evaluering af allerede afholdte. Stor tilmelding, dog mindre fremmøde til Katrines oplæg d.6/5, men der var stor spørgelyst og god debat. Working Poor Road Trip d.13/5 var knapt så besøgt som første gang med Jakob Lykke, men tilhørerne var glade for arrangementet. Måske lå det for tæt på den store demo d.14/5? Lisbeth er begyndt at skrive i bekræftelse på tilmelding, at man skal huske at melde afbud, hvis man ikke kan komme, så en anden evt. kan få pladsen. Der kan evt. lægges et link til at tilmelde sig nyhedsmail eller sms. Lisbeth prøver også at sende mail ud til de tilmeldte kort tid før som en reminder. Forslag om at inddele kalenderen på lfs.dk i måneder for større overskuelighed? Lisbeth spørger Uve, om det er muligt. Vi havde en god drøftelse omkring afholdelse af arrangementer. Vi vil gerne have flere input og forslag fra medlemmerne, evt. via TR. Lisbeth tager dette op til TRmøderne i juni. Vi vil også tage dette op til årsmødet. Lisbeth prøver at kigge tilbage på deltagerantal til arrangementer det sidste 1,5 år for at se, om der er nogle temaer eller arrangementer, der er mere populære end andre. Vi har haft en god kadence med gennemsnitligt et arrangement hver 12 måned; det behøver ikke nødvendigvis at være sådan. Vi kunne i stedet planlægge med ”større” temaer og oplægsholdere, hvor der bookes i god tid, men til gengæld er det så større arrangementer. Vi promoverer p.t. via hjemmesiden og Facebook, og vi opfordrer også medlemmerne til at tilmelde sig nyhedsmail eller sms. Husk at de andre områder og LFS centralt også arrangerer møder, demoer og andre arrangementer.
  • Nordisk konference. Der er aftalt møde i arbejdsgruppen, hvor der blandt andet skal tales om praktiske detaljer i forhold til planlægning, f.eks. forplejning, transport samt økonomi vedrørende oplægsholdere. Vi skal også tale om deltagerantal fra de forskellige delegationer. Når vi ved mere om dette, skal vi tage stilling til eventuelt udbud af pladser og kriterier for dette. Umiddelbart vil vi prioritere, at der er balance mellem de udbudte pladser, så vi får den tværfaglighed, der er tiltænkt. Lisbeth prøver at lave en cirka beregning af deltagerpris inkl. forplejning og sender en føler ud til de andre organisationer forud for mødet i arbejdsgruppen for at høre, hvor mange deltagere hver organisation tænker at sende afsted. Forslag om at kontakte Game/Enghavevej for et arbejdspladsbesøg samt drøfte form og indhold på arbejdspladsbesøgene; vi tager det med til arbejdsgruppen. Tænk over at finde arbejdspladser, der kan og gør noget unikt, eksempelvis H17, Sociolancen, Kofoeds Skole m.v.
  • Juni mødet, planlægning af evt. temadrøftelse med afdelingen? OBS på HU møde og sommermiddag samme dag… Vi vil gerne holde fast i traditionen med at invitere de ansatte i specialafdelingen til en temadrøftelse; forslag om at drøfte kvalitetsstandarder, konsekvenser for arbejdsmiljøet. Ginny lægger gerne hus til, alternativt kan mødet afholdes i LFS. Anne vil gerne give et kort oplæg om kvalitetsstandarder med diverse cases som indgang til drøftelsen. Forslag om at holde en hel temadag, fra kl.912 drøftelser i bestyrelsen, herefter frokost og fra kl.13 temadrøftelse med specialafdelingen. Måske skal det være omvendt, da der er et møde i Helle Haslunds kalender kl.14-16; alternativt kan vi invitere Helle H. til at deltage også om formiddagen. Hensigten er, at vi i fællesskab bliver klædt bedre på i forhold til baggrunden for, beslutningen omkring og konsekvenserne af kvalitetsstandarder. Der skal så vidt muligt aftales konkrete tiltag på baggrund af drøftelsen. Ginny, Christa og Anne sender data, paragraffer og diverse materiale rundt til bestyrelsen efter dagens møde. Forslag om at have dette emne til et fyraftensmøde, måske med en jurist, der oplyser om de juridiske vinkler på kvalitetsstandarder, hvordan hænger det sammen med FN’s handicapkonventioner? Hvis der kommer nogle afgørelser fra ankestyrelsen, vil Anne tage disse med som cases til mødet i juni. Lisbeth og John tager forslaget med til afdelingsmøde d.22/5 for at høre de ansatte, hvad de tænker om tema, mødets placering m.v.
  • Årsmøde d.12/9, status på fremtidigt arbejde. Vi udsætter status på fremtidigt arbejde til mødet i august, hvor vi også tager stilling til eventuelt suppleringsvalg ved årsmødet. Vi drøftede programmet, der er lagt tilmelding på lfs.dk, og det er også i LFS Nyt, der udkommer i denne uge (uge 21). Vi drøftede også en eventuel evaluering, hvad har vi fået ud af at afholde årsmøde fælles, skal vi gøre det igen og eventuelt anderledes? Vi vender tilbage til dette på mødet i august.
  1. Forretningsorden for bestyrelsesarbejdet, jf. bilag. Vi drøftede udkastet og blev enige om, at det er et fint udgangspunkt, der dog skal finpudses, så det fremstår så tydeligt som muligt. Sakse gør dette til næste møde. Jesper efterlyser en formulering omkring det arbejde, der gerne skulle foregå imellem møderne, så det ikke bare handler om at møde op til møderne. Forretningsordenen lægges på hjemmesiden under afsnittet om Bestyrelsesarbejdet i praksis: www.lfs.dk/9498. Denne beskrivelse vil vi i øvrigt også gennemgå på mødet i august.
  2. Økonomi/bevillinger, herunder eventuelt indkøb af bærbare pc’er. Budgettet hænger fint sammen, der er mindre forbrug på frikøbssiden, hvilket var forventeligt, da der er kommet flere tillidsvalgte i bestyrelsen. Vi udskyder drøftelsen om eventuelt indkøb af bærbare pc’er. På mødet i august forberedes desuden status på budget til årsmødet.
  3. Gensidig orientering (f.eks. TR, HB, MED, faggruppeudvalg, SUD, ledersektion m.m.).
  • MED Frederiksberg. Lisbeth orienterede om uenighedssagen, der nu bliver løftet til fortolkning i KL/Forhandlingsfællesskabet, da medarbejdere og ledelse var enige om at være uenige i fortolkningen af MED aftalen. Lisbeth orienterede også om en uskøn proces i lokale MED i forbindelse med eventuel sammenlægning af Borgerservice og Biblioteket. Medarbejdersiden føler sig ikke hørt, og deres kommentarer er blevet ”formidlet” til det politiske niveau på en måde, så kommentarerne ikke kan genkendes. Sagen er drøftet i Hovedudvalget, og medarbejdernes kommentarer er blevet ført til referat med det formål at, de tilgår magistraten forud for et møde d.20/5, hvor sagen skal drøftes.
  • MED BCV. Andreas orienterede om brug af SafetyNet, registrering af vold og trusler. I SafetyNet registreres det, hvor lang anciennitet anmelderen af en episode har på den nuværende arbejdsplads. I statistikudtrækningen er anmelderne delt op i tre kategorier; kort anciennitet, mellemlag anciennitet og lang anciennitet. Når vi diskuterer og forsøger at analysere på data, er der dog ikke taget højde for den repræsentative anciennitet på de enkelte arbejdspladser. Eksempel: af data fra et bosted fremgår det, at 60 procent af anmeldelserne i SafetyNet er indberettet af medarbejdere med kort anciennitet. En lynhurtig analyse og konklusion kunne sige, at der skal kigges på oplæringsprocedure og indkøring af nye ansatte.Problemet er bare, at hvis andelen af medarbejdere på arbejdspladsen med kort anciennitet udgør 80 procent af den samlede personalegruppen, så vil ovenstående analyse være lavet på et usagligt grundlag.
  • Faggruppeudvalg. Handicap; udvalget er i gang med en bekymringsskrivelse omkring besparelserne, der ligger i kvalitetsstandarderne. Anna Louise er involveret i forhold til sparring. Udvalget er udfordret af, at området er presset, og alene mødeafholdelse har været vanskeligt. Bestyrelsen stiller sig gerne til rådighed, f.eks. med hjælp til at skrive, hvis udvalget efter sommerferien har brug for det. Psykiatrifaggruppeudvalg. Næste møde er d.17/6.
  • SUD. På mødet d.26/6 er der Kvalitetsstandarder for Borgercenter Voksne på dagsordenen.
  1. Formidling fra bestyrelsen (LFS Nyt, lfs.dk, Facebook). Der kommer en leder af Helle Haslund i LFS Nyt omkring Kvalitetsstandarder. Bladet udkommer i uge 22. Vi skal i bestyrelsen tage stilling til, hvorvidt vi vil afholde suppleringsvalg til årsmødet, da det skal meldes ud via LFS Nyt i uge 35 forud for årsmødet. Deadline er d.15/8, men bestyrelsesmødet er først d.20/8, så vi må tage den over mail inden da. Lisbeth sender en mail rundt, hvor man skal tilkendegive sin holdning til spørgsmålet. Lisbeth har lagt tilmelding til årsmødet på hjemmesiden: www.lfs.dk/13847. Lisbeth opretter begivenheden på Facebook.
  2. Evt.
  • Vær opmærksom på mail sendt af Jan Hoby i dag. Jan efterlyser aktivister til bestemte datoer og opgaver i uge 22. Meld tilbage til Jan, hvis du kan deltage.
  • Jesper Berring udtræder af bestyrelsen d.d., da han flytter til Præstø med sin familie. Bestyrelsen takker for et godt og langt samarbejde; vi forventer i fremtiden at kunne gøre brug af Jespers kompetencer i form af kreative aktivistmaterialer og andet godt!
  • Husk sommerfesten for tillidsvalgte d.14/6: www.lfs.dk/13846.

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/13901 Loadtid: 0.068 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/13901 Loadtid: 0.068 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/13901 Loadtid: 0.068 sek.
Download logo