Arkivmateriale
Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
19.6.2014 | Special
Referat af specialbestyrelsesmøde 18/6 2014
Til stede: Jane, Per, Mia, Anne, Torsten, Jesper, Ginny, Lisbeth (ref.)
- Ordstyrer/referent; Lisbeth
- Gensidig orientering (TR, HB, MED m.m.).
- TR møderne i juni; Torsten har fremlagt bestyrelsens oplæg om tillidsbaseret medarbejderskab. Det blev rigtig godt modtaget og blev efterfulgt af en del spørgsmål og kommentarer. Vi håber, emnet fortsat vil blive diskuteret rundt omkring. Oplægget bliver lagt på hjemmesiden til fri afbenyttelse. Niels Andersen vil desuden tage temaet med til ledersektionen til diskussion.
- HB arbejder i øjeblikket med rammer og indhold til repræsentantskabsmødet i november. Den foreløbige form vil være gruppearbejde med tre temaer, en såkaldt vandfaldsmodel. Det betyder, at man arbejder i tre grupper med tre temaer på skift, så alle kommer rundt om alle emner. Drøftelserne bliver herefter skrevet ind i det fremtidige arbejde. Det overordnede tema er tillidsdagsorden. HB gav FU og formændene mandat til at arbejde videre med denne model.
- MED; vi havde en drøftelse omkring MED, dog intet til referat.
- Evaluering af aktiviteter (skrivekursus, fyraftensmøde, temadag)
- Skrivekursus; der var 13 tilmeldte (efterfølgende 2 afbud). Deltagerne gav udtryk for, at de har fået mange og gode redskaber med fra kurset, uanset hvad deres individuelle forventninger har været. Umiddelbart kan vi godt arrangere et tilsvarende kursus en anden gang, da responsen har været meget positiv.
- Fyraftensmøde om brugerbetaling; en succes med stor tilslutning, både medlemmer, pårørende, borgere og repræsentanter fra LEV. Socialborgmesteren var lyttende, engageret og villig til at tage pointer fra mødet med videre. Han opfordrede desuden alle til at henvende sig til det politiske niveau for at forsøge at påvirke ad den kanal. Der er lagt et referat fra mødet på hjemmesiden, ligesom det er blevet sendt til socialborgmesteren og de deltagere, der har ønsket at få det via mail. Der var ros fra deltagerne for initiativet; det kan vi godt gøre igen.
- Temadag om Low Arousal; stor tilslutning, så vi har arrangeret to ekstra dage. Der har især været mange ”nye” ansigter blandt medlemmerne, hvilket var blandt succeskriterierne. Der er lagt materiale fra kurset på hjemmesiden til fri afbenyttelse.
- Aktiviteter
- Yderligere temadage om Low Arousal; vi holder en temadag fredag d.26/9 i Center Paletten. Det er for samtlige medarbejdere i centret, og de ekstra pladser vil blive tilbudt medlemmer udefra. Paletten betaler for lokaler og forplejning, LFS betaler honorar til underviser. Den sidste temadag afholdes i LFS mandag d.29/9, se mere på hjemmesiden.
- Generalforsamling; Rammeprogram: Kl.16.00-16.30 Indskrivning. Kl.16.30-17.30 Oplæg og diskussion om Overenskomst 2015 – ”Arbejdstidsregler under pres”. 17.30-18.00 Pause og spisning. Kl.18.00-20.00 Formelle punkter og valg. Kl.20.00-22.00 Romsmagning. Vi drøfter den skriftlige beretning over mail og på næste møde i august. Vi planlægger den mundtlige beretning næste gang; hver især fortæller om et selvvalgt emne.
- Status på håndbog; vi tager punktet op næste gang. Vi overvejer frikøb til en eller flere, der kan skrive udkast til håndbog færdigt.
- Repræsentantskabsmøde 2014; se under punkt 2 (HB) for rammeprogram. Bestyrelsen stiller forslag om, at områdeformændenes løn fremover bliver reguleret over tre trin på samme måde som medlemmer af forretningsudvalget. Overskriften for repræsentantskabsmødet er Tillidsdagsorden. De tre underliggende temaer er:
- Muligheder og udfordringer – roller, opgaver og funktioner
- Ledelse – hvordan forstås tillidsbaseret ledelse
- MED-organisationen - kerneopgaven
- Formidling fra bestyrelsen; vi skal være mere tydelige i vores formidling, f.eks. på TR møderne. Der kommer en artikel i LFS Nyt omkring den nye skolereform og skolelov, selve processen/arbejdet frem til implementering har været rigtig god, men konsekvenserne/produktet er desværre meget ringe.
- Økonomi/bevillinger; vi gennemgik budget og regnskab. Vi vil fortsat prioritere medlemsrettede aktiviteter. Der er møde mellem kasserer og bilagskontrollant d.26/6. Vi tager det med til næste møde.
- Evt.; Anne har valgt at stoppe i bestyrelsen. Bestyrelsen takkede for det gode samarbejde og håber, der i fremtiden vil være mulighed for, at Anne kan prioritere bestyrelsesarbejdet igen.