Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat af bestyrelsesmøde 23. oktober 2012
Tilstede: Marianne Rosell, Majbritt Kronbøl, Anny Zahlekær, Dorthe Højmark, Puk Lindgren, Elisabeth Thynov, Anne Angelsø, Pia Timming, Anni Dupont Mathiesen, Lican Larsen
Fraværende: Nina Hein Svendsen
Dagsorden:
- Præsentation af bestyrelsen
- Evaluering af generalforsamlingen
- Opgaver til repræsentantskab møde med delegerede den 6.11.2012.
- Hvad er det vi skal have fokus på til nye delegerede?
- Meddelelser
- Eventuelt.
Præsentation:
Bestyrelsen har fået 2 nye medlemmer. Velkommen til Puk (der var afbud fra nyt medlem Nina).
Bestyrelsen består nu af 7 dagplejere, 1 dagplejer på efterløn, 3 dagplejepædagoger og en formand som er frikøbt.
Generalforsamlingen:
Dagplejeområdets generalforsamling blev holdt i Prøvehallen i Valby, den 18. september 2012.
Der var stor tilfredshed med medlemsfremmøde, selve salen og maden. Bestyrelsen arbejdede godt sammen, skønt vi ikke havde lavet faste aftaler, om hvem gjorde hvad. God energi i salen.
Det var et alt for stort arbejde at få salen gjort klar til mødet – og ryddet op igen. Især var der rigtig mange tunge borde, som skulle hentes, stilles op og flyttes – og samme vej tilbage efter generalforsamlingen.
Der var dog mange medlemmer, som gav en hånd med oprydningen, så det gik forholdsvis hurtigt. Der var utilfredshed med, at vi ikke kunne købe drikkevarer i hallen til de, som var arbejdede med at gøre klar til mødet.
Der var usikkerhed om selve lukningen af salen, idet de sidste efterlod en åben sal med bl.a. tændt lys og mikrofoner.
Der var en del forsinkelse på mad og drikke – så vi skal fremover være mere tydelige i tidspunktet, når vi laver en aftale om madens ankomst.
Vi skal i bestyrelsen diskutere om vi kan betale os fra opstilling af borde og stole på stedet? Eller skal vi finde et andet sted at afholde årsmødet 2013?
Referat af generalforsamlingen er lagt på nettet. Bestyrelsen havde mulighed for at komme med ændringer via mail.
Mødet for de delegerede til repræsentantskabet den 6. november:
Vi bliver ca. 25. Mødet foregår i sal A i LFS kl. 17.00 – 21.00. Marianne har bestilt mad og drikke.
Fokuspunkter for aftenen:
• Alle læser det tilsendte materiale.
• Alle læser REP indstik i LFS Nyt 11
• Intro til REP: Lican
• Formalia: Marianne Rosell
• Beretning: Marianne Rosell
• Regnskab og budget: Anni
• Forslag: Marianne Rosell
• Fremtidigt arbejde: Marianne Rosell
• Valg: Majbritt
Meddelelser (Maro):
Jubilæer:
Vi har tre jubilarer på Amager den 1.11.2012. Marianne Rosell deltager.
Julefrokost:
Der er desværre en del afbud til vores julefrokost, Marianne har undersøgt andre datoer men det bliver ikke bedre af, der er hele tiden nogle der ikke kan. I skrivende stund prøver jeg at flytte tilbage til den 23.11-2012 med bestyrelsesmøde.
Fra HB:
Dagplejeleder Anne Magrethe fra Gladsaxe har trukket sig fra HB og leder sektionen.
LFS hvervekampagne viser en pæn stigning i medlemstal, dagplejen er gået et medlem tilbage på den sidste måned. Dagplejen er gået 28 medlemmer tilbage i år indtil nu.
OK.2013 løn og pension, sundhedsforsikringen kom ikke igennem i FOA’s HB.
Bevillinger, International Børnesolidaritet får overrakt 25.000,- på repræsentantskabsmødet.
Kritisk debat har ansøgt om 5,000,- det blev bevilliget.
Britt på besøg hos Anne Vang: Det har medført et møde mellem Anne Vang, Else Marie Krog, hendes overordnede og så Britt, for at snakke kommunal dagpleje.
Bestyrelsesweekend:
Almen området har taget initiativ til en fælles arbejds-weekend for alle tre områder, dato kommer senere.
Datoer for bestyrelsesmøder 2013:
- 29. januar kl. 17.30
- 22 + 23. feb. Fælles weekend med de 3 områdebestyrelser?
- 19. marts kl. 9.00 – 15.00
- 28. maj (sammen med faggrupperne og dagplejens lederbestyrelse) kl. 17.30
- EVENTUELT (= kun hvis det bliver nødvendigt) 25. juni kl. 17.30
- 27. august kl. 9.00 – 15.00
- 17. september kl. 10.00 – 22.00 ca. inkl. ÅRSMØDE
- 22. oktober kl. 17.30
- 22. november kl. 10.00 – 22.00 ca. inkl. JULEFROKOST
Jeg håber I alle sætter datoerne ind i jeres kalendere.
Således refereret fra mødet den 23.10.2012
Lican og Marianne