Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Referat af dagplejens bestyrelsesmøde11.2.2011
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
2. Ref.
3. Meddelelser
4. Referat af bestyrelsesmøderne
5. Økonomi
6. FOA-konference i maj
7. Bestyrelsens møde med ledersektion og faggrupper
8. Fremtidigt arbejde
9. OK 2011
10. Til hjemmesiden og TR-møderne
11. Evaluering af mødet
12. Eventuelt
Ad. 1.
Dirigent: Annette
Ad. 2.
Referat fra 13.1.11 blev godkendt uden bemærkninger.
Referat lagt på hjemmesiden.
• Materiale om privat børnepasser omdelt (punkt på næste best.møde til april).
Ad. 3. Meddelelser:
• Fremadrettet skal der et fast punkt på dagsorden ”Nyt fra TR-møderne”.
• Faggruppelandsmødet den 23. og 24.3. 2011 - Nyborg Strand.
• Overenskomst forhandlingerne: Seniordage er vedtaget - og ellers har vi ikke noget endnu.
Vi kan følge med på FOA’s hjemmeside omkring OK-11.
• Orientering fra Odense TR-træf; en flot dag med 200 faner i indmarch og en fin stemning blandt ca. fem tusinde TR-folk.
• Kvindernes internationale kampdag den. 8.3.2011 afholdes i FOA Stauningsplads kl. 17.00 til pølser med brød, øl og taler.
• HB:
- Kommende HB møde den 21.2.11 - Drøftelse af punkterne.
- Gennemgang af referatet fra sidste HB møde.
- Repræsentantskab: Et godt rep, men vi skal blive bedre til at forberede os.
- Hvervning: Daniel og Marianne til Glostrup først i marts for at hverve. Der er en organiseringsprocent på ca 50.
Ad. 4. Referat:
Fremadrettet skrives referat under mødet og renskrives efterfølgende.
Ad. 5. Økonomi:
Punktet udgik da kassereren var fraværende.
Ad. 6. FOA konferencen:
Konferencen foregår 2. og 3. maj. Der deltager 5 fra bestyrelsen, 2 fra dagplejernes faggruppe og 1 fra pædagogernes faggruppe.
Ad. 7. Møde med faggrupperne og ledersektionen.
Mødet er den 1. marts. Dagplejeafdelingen er også inviteret.
Forløbig dagsorden:
1. Velkomst
2. Dirigent
3. Meddelelser fra bestyrelsen:
• Landskonference i maj
• PenSam
• Kvindernes internationale Kampdag 8. marts
• Årsmøde i september
4. Fra ledersektion og faggrupper
5. Fra bestyrelsen: ”Fremtidigt arbejde”
6. Årligt antal fællesmøder – har vi nok eller skal vi bruge flere/færre?
7. Evaluering af mødet
8 Eventuelt
Ad. 8. Fremtidigt arbejde:
Vi besluttede på vores generalforsamling i september, at arbejde med at synliggøre dagplejepædagogens arbejde. Dette dels for gøre politikerne opmærksomme på, hvor vigtigt det er at bevare strukturen med selvstændig dagplejeledelse – og dagplejepædagoger tilknyttet tilsynet. Men også i forhold til forældrene, for at fortælle om det daglige samarbejde mellem dagplejere og dagplejepædagoger.
Da der i øjeblikket ikke er valgt nogle dagplejepædagoger ind i bestyrelsen, har vi besluttet, at arbejde med emnet ud fra dagplejernes synsvinkel.
Vi havde en brainstorm, og vi besluttede, at vi vil finde "de gode historier"
Dem vil vi finde blandt tillidsrepræsantanterne på tillidsmandsmøderne, hjemme i vores grupper i kommunerne – og selvfølgelig bruge vores egne erfaringer.
Når de gode historier er fundet, samlet og fortalt, er det meningen, at de skal sendes til vores lokale politikere og andre, der skal kende vigtigheden af dagplejepædagogernes arbejde.
Metode til formidling: Nettet, blogs, e-mail eller postkort.
Ad. 9. OK 2011
Vi afventer forhandlingerne og sætter punktet på næste møde.
Ad. 10. Til hjemmesiden og tillidsrepræsentantmøderne
Der blev orienteret fra sidste TR-møde. Der er sket ændringer af den tidligere opbygning af møderne - samt et tættere samarbejde med dagplejeafdelingen.
På næste tillidsrepræsentant møde gennemgås punkterne under Meddelelser. Punktet OK er på dagsordenen v. FU.
Ad. 11. Evaluering:
Der var en god stemning på mødet. Vi skal fremadrettet huske punktet Eventuelt
P.b.v.
Marianne og Lican