Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
Ledersektionens generalforsamling 19.5.2014
Referat
Grete Bøegh bød velkommen til de fremmødte, herunder gæster fra LFS og SL.
Ad 1. Valg af dirigent:
Henrik Velin blev valgt.
Ad 2. Godkendelse af forretningsorden:
Forretningsordenen blev godkendt.
Ad 3. Godkendelsen af dagsorden:
Dagsorden blev godkendt.
Ad 4. Bestyrelsens Beretning:
Formand for ledersektionen Grete Bøegh fremlagde beretningen, som vedlægges referatet.
Grete kom blandt andet ind på
- At Kurt Carlsen kort efter sidste generalforsamling trak sig fra bestyrelsen gr. arbejdspres, og at Frank Hedegård i foråret 14 trak sig grundet andre opgaver.
- At bestyrelsen vil gå mere ind i debatten om lønfastsættelse af ledergrupperne, og forsøge at medvirke til at denne gøres mere gennemskuelig.
- Lederne er generelt hårdt spændt op i forhold til deres ledelsesopgaver, hvilket også gør sig gældende i forhold til en mindre mødedeltagelse i ledersektionens møder, hvilket er et problem som den kommende bestyrelse vil kikke på.
- At bestyrelsen har brugt meget tid på tillidsdagsordenen, men at det indtil videre, desværre er relativt lidt der er kommet ud af det. De gamle NPM styringsredskaber anvendes fortsat, og det er svært at forestille sig, hvorledes at det daglige arbejde kan gøres bedre og effektiviseres, når der ikke bliver frigivet mere tid til kerneopgaven.
Beretningen blev efter debat vedtaget.
Ad 5. Regnskabet:
Niels fremlagde regnskabet, der efterfølgende blev godkendt.
Ad 6. Indkomne forslag:
Bestyrelsen havde udsendt 4 forslag, som Grete redegjorde for.
- Vision og mål for specialområdets ledersektion i LFS – et fagpolitisk grundlag
- Navn til ledersektionen – rent formelt
- Udvidelse af ledersektionens medlemskreds. Forslaget skal ses i lyset af, at mange mellemledere i dag, leder store og eller flere afdelinger, og som sådan over tid, har fået tillagt flere og flere ledelsesopgaver, hvorfor det virker kunstigt, at dette ledelseslag ikke er en del af specialområdets ledelsessektion.
- Antal bestyrelsesmedlemmer
Ad A: ”Visioner og mål for specialområdets ledersektion i LFS” blev vedtaget, som grundlag for sektionens videre arbejde.
Ad B: Sektionens navn ”Specialområdets Ledersektion” blev vedtaget.
Ad C: Forslaget om at udvide sektionens medlemskreds, til også at omfatte mellemlederne blev vedtaget. Forslaget skal efterfølgende behandles på LFS’s repræsentantskabsmøde, førend det kan træde i kraft. Under debatten blev det nævnt, at SL har haft gode erfaringer med at have mellemlederne med i deres sektion, da de har lagt vægt på at have en ledelses faglige tilgang, og synes at det giver gode udfordringer at have dem sammen.
Det blev pointeret, at ledersektionen ind imellem, bør give mulighed for særskilte møder med de forskellige ledelseslag.
Ad D: Forslaget blev drøftet, men blev efterfølgende trukket af bestyrelsen, da det ingen praktisk betydning ville have.
Ad 7. Fremtidigt arbejde:
- Arbejde med at forberede, og få mellemlederne registreret og optaget i ledersektionen(efter at repræsentantskabsmødet forhåbentligt har godkendt ændringen).
- Samarbejde med SL’s ledersektion.
- Inddragelse af frivillige, hvor og hvilke frivillige kan bruges?
- Tillidsdagsordenen – vil fortsat kræve stor opmærksomhed.
- Frederiksberg skal prioriteres, og flere arbejdspladser er også på vej.
- Løn og ansættelsesvilkår – der skal kikkes på lønniveauer, og mere gennemsigtighed i lønfastsættelsen skal prioriteres.
Det blev under debatten oplyst, at der allerede er aftalt møde med såvel Frederiksberg, som de 3 DU chefer i Kbh., vedrørende lønniveauer og ledelsesspændet.
- Grete Bøegh fremlagde bestyrelsens forslag til prioriteringer:
Ad 8. Beslutning om bestyrelsens størrelse:
Henrik gjorde opmærksom på, at der pt. kun er 4 i bestyrelsen, og at bestyrelsen er bekendt med at 2 ledere ønsker at stille op. Bestyrelsen vil, når og hvis repræsentantskabsmødet beslutter at mellemlederne også indgår i sektionen, indkalde til en ekstraordinær generalforsamling, med henblik på at få valgt nogle mellemledere ind i bestyrelsen.
Ad 9. Budget:
Niels fremlagde bestyrelsens forslag til budget, der indeholder et noget større aktivitetsbudget end hidtil, hvilket er muligt da der i en årrække har været et mindre forbrug, i forhold til det budgetterede tilskud.
Budgettet blev vedtaget.
Ad 10. Valg (alle for 2 år):
Kurt Carlsen og Klaus Kyllingsbæk havde begge tilkendegivet at de ønskede at stille op, men var forhindret i at deltage i generalforsamlingen.
- Formand
Grete Bøegh stillede op, og blev valgt. - Øvrige bestyrelsesmedlemmer
Kate Holmegaard
Gitte Thøgersen
Henrik Velin
Kurt Carlsen
Klaus Kyllingsbæk
HB-medlem: Gitte Thøgersen
HB-Suppleant: Henrik Velin
Ad 11. Afslutning:
Henrik takkede for god ro og orden under generalforsamlingen.
Grete takkede Henrik og Gitte(der var referent) for et godt job, og de fremmødte for en god generalforsamling.
Referat Gitte