LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • LFS
  • LFS Nyt
  • 2010erne
  • 2017
  • Blad nr. 3
  • Nye bøger
 

Sidemenu

  • Leder: Pædagoguddannelsen skal ikke være et tilbud fra Aldi
     
  • Hele bladet som pdf
     
  • Småt nyt
     
  • Drengehjerner og pigehjerner - eller bare børnehjerner
     
  • Min pædagog - med Khaterah Parwani
     
  • Tinnitus: Børns ører mangler rettigheder
     
  • Vil du danse med mig?
     
  • Nyt fra A-kassen: Har du feriepenge tilbage
     
  • LFS på sagen
     
  • Socialpsykiatri: Vi kan ikke holde til flere lappeløsninger
     
  • Projekt Turnaround: En helt ny Villa Nova
     
  • Nye bøger
     
  • LFS-arrangement: Børn i familier med vold
     
Af LFS Nyt  | 31.3.2017  |
  
 

Nye bøger

Barnets sprogtilegnelse og pædagogisk praksis

Af Justin Markussen-Brown

Sprog gør, at børn kan indgå i fællesskaber, kan forklare deres tanker og kan stille spørgsmål om deres omverden. Et manglende talesprog vil omvendt begrænse barnets udvikling. Pædagogen spiller en central rolle, da man som pædagog har mulighed for at understøtte en sproglig udvikling i den periode af barnets liv, hvor det såkaldte sprogvindue står åbent.

Denne lettilgængelige bog guider læseren igennem barnet sproglige udvikling frem til fireårsalderen. Bogen beskriver barnets tilegnelse af fonologi, leksikon og grammatik og behandler desuden emner som tosprogethed og preliteracy hos førskolebarnet. Efter hvert kapitel giver forfatteren forslag og anbefalinger til pædagogisk praksis.

Turbine Akademisk

156 sider. Kr. 170,-


Inklusion i daginstitutionen

- om at udvikle inkluderende læringsmiljøer

Af Anne Marie Marquardsen. Tegninger af Dorte Karrebæk

Det kræver en bevidst tilgang at arbejde inkluderende. Denne bog, som er skrevet af en pædagogisk konsulent med bred erfaring fra dagtilbudsområdet, giver gode input til, hvordan man skaber inkluderende læringsmiljøer og aktiviteter.

Bogen kobler teoretisk viden med praktisk pædagogik og pædagogiske aktiviteter. Hvert kapitel indkredser og nuancerer begrebet inklusion gennem læringsteorier, modeller og refleksionsværktøjer. Bogen er bygget op om seks børn med særlige udfordringer, som blandt andet sensitivitet, diabetes, autisme og ADHD, hvilket skaber en behagelig praksisnær kobling til bogens teoriafsnit.

Frydenlund

175 sider. Kr. 269,-

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/12501 Loadtid: 0.051 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/12501 Loadtid: 0.051 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/12501 Loadtid: 0.051 sek.
Download logo