Krisehjælp og psykologisk bistand
Akut krisehjælp og anden psykologisk bistand for medarbejdere i Københavns Kommune.
Ordningen vedrørende krisehjælp og anden psykologisk bistand til medarbejdere i Københavns Kommune har været i udbud. Der er på baggrund af dette indgået aftale med en ny leverandør – SOS International – der fra 1. januar 2018 afløser den hidtidige aftale med Falck Healthcare. Forløb, der er indledt før årsskiftet hos Falck, vil også blive færdiggjort af Falck.
Københavns Kommune stiller akut krisehjælp og psykologisk bistand til rådighed for alle ansatte i kommunen, der af arbejdsmæssige årsager måtte have brug for det.
Det er gratis for kommunens ansatte at benytte sig af tilbuddet, men problemstillingen skal være arbejdsrelateret, idet ordningen af skattemæssige årsager ikke dækker hændelser af privat karakter. Både ansatte i kommunale og selvejende institutioner er dækket af ordningen.
Akut krisehjælp
Ansatte i Københavns Kommune kan få akut krisehjælp, hvis man har været udsat for eller har overværet en voldsom hændelse i forbindelse med sit arbejde. Læs mere om ordningen her, og læs mere om din forvaltnings procedurer for henvendelse under linket nederst på siden.
Kontakt SOS-International hele døgnet rundt alle årets dage på tlf. 38 48 92 93
Anden psykologisk bistand ved mistrivsel og sygefravær
Ansatte i Københavns Kommune kan få psykologisk bistand ved mistrivsel relateret til arbejdet eller ved sygefravær. Ansatte og deres ledere kan vælge mellem to tilbud, nemlig Tidlig Indsats, som er kommunens interne tilbud i Arbejdsmiljø København, og SOS-International, der er et supplerende, eksternt tilbud. Læs mere om ordningen under linket til højre, og læs mere om din forvaltnings procedurer for henvendelse under linket nederst på siden.
Kontakt Tidlig Indsats på hverdage kl. 9-15 på tlf. 26 30 04 44.
Kontakt SOS-International hele døgnet rundt alle årets dage på tlf. 38 48 92 93
Sådan får du hjælp
Du skal medbringe din seneste lønseddel til psykologen som dokumentation for din ansættelse i Københavns Kommune.
Forvaltningerne har forskellige procedurer for, hvordan du som medarbejder kommer i kontakt med SOS-International eller Tidlig Indsats. Læs om din forvaltnings procedurer og se, hvem der er din forvaltnings kontaktperson for ordningen nedenfor.
BØRNE- OG UNGDOMSFORVALTNINGEN
Spørgsmål vedrørende aftalen med SOS-International kan rettes til:
Susanne Terkildsen
Direkte telefon: 2726 7245
E-mail: suterk@buf.kk.dk
Henvendelses-/henvisningsform
- Akut krisehjælp: medarbejderne kan henvende sig direkte til SOS-International uden forudgående lederhenvisning
- Anden psykologisk rådgivning/bistand: medarbejderne kan henvende sig direkte til SOS-International og Tidlig Indsats uden forudgående lederhenvisning
SOCIALFORVALTNINGEN
Spørgsmål vedrørende aftalen med SOS-International kan rettes til:
Camilla Helmer Jønsson
Direkte telefon: 2157 5784
E-mail: GZ8J@sof.kk.dk
Henvendelses-/henvisningsform
- Akut krisehjælp: efter henvisning fra leder
- Anden psykologisk rådgivning/bistand, herunder Tidlig Indsats: efter henvisning fra leder
- Derudover har HovedMED besluttet den 1/12.2017 følgende: "Har en medarbejder et arbejdsrelateret problem med sin chef, kan denne gå til sin TR/faglige organisation, som så kan gå til chefen for KFO (Tine Kock Nielsen, kontorchef: Tlf.: 21 74 99 43) og på denne måde få hjælp."
SUNDHEDS- OG OMSORGSFORVALTNINGEN
Spørgsmål vedrørende aftalen med SOS-International kan rettes til:
Ann Marie Vestergaard
Direkte telefon: 3530 3464
E-mail: n432@suf.kk.dk
Henvendelses-/henvisningsform
- Akut krisehjælp: efter henvisning fra leder
- Anden psykologisk rådgivning/bistand: medarbejderne kan henvende sig direkte til Tidlig Indsats/SYFO uden forudgående lederhenvisning