LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • Nyheder
  • Presse, høringssvar og udtalelser
  • Pressemeddelelser
  • Pressemeddelelser fra 2012
  • PLS og magisterforeningen: Godt med øget fokus på pædagoguddannelsen (maj 2012)
 

Sidemenu

  • FOA: Udfaldstruede har ikke fået hjælp (december 2012)
     
  • LFS om heldagsskole: Danskerne køber katten i sækken (december 2012)
     
  • FOA: Finansloven hjælper - de lediges problemer består (november 2012)
     
  • FOA: Offentlige fyringer kunne have været undgået (november 2012)
     
  • FOA: Regeringen skubber problemerne (oktober 2012)
     
  • FOA: Regeringen er utro (oktober 2012)
     
  • LFS, BUPL og KFO: Glæde over børnebudget (september 2012)
     
  • FOA-pressemeddelelse: Akutpakken bør byttes (august 2012)
     
  • FOA-pressemeddelelse: Kommuner skal ændre budgetterne (august 2012)
     
  • Pressemeddelelse fra København/BUF: København vil hæve den pædagogiske kvalitet (august 2012)
     
  • FOA-pressemeddelelse: Kommuner misbruger penge til bedre pasning (august 2012)
     
  • FOA-pressemeddelelse: Uacceptabelt forløb om trepart i LO (august 2012)
     
  • PLS-pressemeddelelse: PLS byder de 6619 nye studerende velkommen på pædagoguddannelsen (juli 2012)
     
  • FOA: Stop kommunal støtte til underbetaling (juni 2012)
     
  • FOA: Skattereformen øger uligheden (maj 2012)
     
  • FOA: Ja til mere arbejde – nej til at inddrage helligdage (maj 2012)
     
  • FOA: Nej til at inddrage helligdage (maj 2012)
     
  • PLS og magisterforeningen: Godt med øget fokus på pædagoguddannelsen (maj 2012)
     
  • PLS-pressemeddelelse: Revider pædagoguddannelsen nu (maj 2012)
     
  • FOA-pressemeddelelse: Lyt til forskerne - bevar dagplejen (maj 2012)
     
  • FOA-pressemeddelelse: Gode 2020-ambitioner - svært for det offentlige (maj 2012)
     
  • LFS/BUPL/KFO-pressemeddelelse: Afskaffelse af sommerferielukning - en stor sejr (marts 2012)
     
  • FOA-pressemeddelelse: Lønmodtagere får endelig ret til ny ferie ved sygdom (januar 2012)
     
 Arkivmateriale
Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
10.5.2012  | Almen  Dagplejen  Special  
  
 

Pressemeddelelse fra Dansk Magisterforening og PLS::

10. maj 2012

Studerende og undervisere: Godt med øget fokus på pædagoguddannelsen

Der er mange gode takter i den nyligt offentliggjorte evaluering af pædagoguddannelsen. Både studerende og undervisere hilser signalet om at fokusere mere på pædagoguddannelsen velkommen – men husker på, at det er vigtigt at bruge dem i udmøntningen.

Nu er den længe ventede evaluering for pædagoguddannelsen kommet. Både studerende og undervisere ser det som et positivt signal, at der fokuseres mere på pædagoguddannelsen. Og ikke mindst, at der investeres både ressourcer og interesser i uddannelsen er noget begge parter hilser velkommen. Evalueringen lægger op til at uddannelsen skal være både professions-, udviklings- og forskningsbaseret.

Hvad tiden efter evalueringen vil bringe er endnu uvist, men både undervisere og studerende ønsker at huske ministeren på at bruge dem, der arbejder med - og på - pædagoguddannelsen i hverdagen.

Hans Beksgaard, der er formand for professionshøjskolelærerne i Dansk Magisterforening (DM) udtaler: ”Når man skal til at udmønte intentionerne, så er det vigtigt, at man anvender undervisernes professionelle indsigt eksempelvis i forhold til kompetencemålene. Og tilsvarende skal man i dialog med de studerende om det løft, der skal være i undervisningen”.

Det kan Kathrine Bødker Tegllund, som er faglig sekretær i Pædagogstuderendes Landssammenslutning – PLS, fuldt tilslutte sig og supplerer: ”Det er de studerende og underviserne, som er eksperterne i pædagoguddannelsen, og det skal udnyttes. Vi ønsker begge den bedst mulige pædagoguddannelse og det får vi kun, hvis vi bliver inddraget i selve udmøntningen.”

Både DM og PLS ser frem til det videre arbejde med pædagoguddannelsen – og er begge klar til at trække i arbejdstøjet.

Rapporten samt supplerende materialer kan hentes via følgende link: http://www.pls.dk/uddannelsen/10-anbefalinger (link er ikke længere aktivt, red.)

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/7511 Loadtid: 0.036 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/7511 Loadtid: 0.036 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/7511 Loadtid: 0.036 sek.
Download logo