LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • LFS
  • LFS politik
  • LFS' alternativ til Professionsstrategi
 

Sidemenu

  • LFS & den pædagogiske kerneydelse
     
  • LFS Nyt, interview med Jan Hoby om artiklen fra den 30. april 2012
     
  • LFS' uddybende kommentarer til artiklen fra Berlingske, den 30. april 2012, ´Der er behov for selvransagelse blandt pædagoger´
     
  • Uddybende artikler - debaterende artikler
     
  • Visioner for den pædagogiske faglighed - vedtaget på LFS-repræsentantskabsmøde 2008
     
  • Kritik af professionsstrategi
     
  • Grønbog -antaster til en hvidbog - om professionsstrategi
     
  • LFS-debatoplæg: En profession på vej
     
  • BUPL: Professionsudvikling
     
  • December 2006: LFS-udtalelse: En profession på vej
     
21.6.2011  | Almen  Dagplejen  Special  
  
 

LFS’ alternativ til Professionsstrategi

Vores faglighed skal kendes på en mangfoldighed af kvalifikationer og kompetencer.

Det pædagogiske arbejde kræver mange forskellige kompetencer og kvalifikationer. Det pædagogiske personales særlige viden er kompleks og mangfoldig. Denne viden gør det pædagogiske personale i stand til at navigere i komplekse sammenhænge og at kunne skabe, deltage i og vedligeholde samspil, samt tage valg og ansvar.

Faglige kompetencer erhverves gennem uddannelse, erfaringer og løbende udvikling af og i praksis. Børns udbytte af den pædagogiske relation hænger nøje sammen med den faglighed, der er mulighed for at skabe indenfor det pædagogiske felt, den enkelte klynge og den enkelte institution.

Det er derfor vi vægter et pædagogisk videns- og uddannelsesbaseret arbejdsfællesskab. Dette skaber en professionel kultur på arbejdspladsen, hvor der kontinuerligt sker faglig sparring, vidensudvikling og sidemandsoplæring blandt alle medarbejdere. Det gør vores medlemmer i stand til at udøve praksis, planlægge praksis samt reflektere over praksis.

Det er ikke i modsætning til at vi skal kunne begrunde, beskrive, drøfte og vurdere vores handling på baggrund af generaliserede erfaringer, viden og indsigt. Dette gør os netop i stand til at kunne spejle vores praksis i relevant teori for at udvikle, kvalificere og berige praksis.

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/6580 Loadtid: 0.048 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/6580 Loadtid: 0.048 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/6580 Loadtid: 0.049 sek.
Download logo