Referat fra bestyrelsesmøde, 15. 09.2022
Dagsorden:
1. Valg af dirigent
June blev valgt
2. Valg af referent
Kirsten og Majbritt
3. Godkendelse af referat fra d. 29.8.22
Godkendt
4. Meddelelser
På faggruppelandsmødet d. 27+28.9 har vi mulighed for at have 2 dagplejere, 1 dagplejepædagog og 1 leder med, ud over Majbritt, der fordi hun sidder i dagplejens faglige udvalg i FOA har en plads. Den ene dagplejeplads er desværre ikke udfyldt.
Majbritt har deltaget i et interview i TV2 øst, om regler, nedlæggelse o.a.i dagplejen. Majbritt har deltaget på ”etape 2” om Fremtidens dagpleje med de øvrige fra dagplejens faglige udvalg. Formandskabet vil nu, efter at de i løbet af det forgangne år har afholdt medlemsmøder i hele landet, nu udsende et spørgeskema, til de selv samme dagplejere, der også har haft mulighed for at deltage i de omtalte møder. Majbritt er ikke imponeret, og gav på mødet udtryk for at det er en alt for langsommelig proces, dagplejen risikerer at være ”uddød” inden der kommer et resultat af hvordan ”Fremtidens dagpleje” kan/skal se ud.
Løntræf i Fredericia var heller ikke noget at skrive hjem om, trods det at man havde samlet 1200 tillidsfolk, formåede FOA ikke at skabe sammenhold og kampgejst frem mod OK 24, til gengæld var der flere der lærte at læse en lønseddel :o(
5. Status på de 18 kommuner
Frederiksberg dagpleje er ude af spare budgettet igen, og her vil et par politikere gerne snakke dagpleje struktur. Man ønsker at åbne en stordagpleje, Majbritt kontakter dem for en snak.
Albertslund er midlertidigt flyttet til andre lokaler pga. skimmelsvamp, men de forslås nu flyttet tilbage, da der alligevel ikke er penge til at renovere. Furesø er stadig lukningstruet. Herlev er i gang med proces ”Arbejdsfællesskaber”, hvor Majbritt deltager.
6. Budget/økonomi
På repræsentantskabet stilles der forslag til ”arbejdsklubber” hvilket svare til vores mini klubber, vi beslutter at omdøbe vores, så der er sammenhæng i områderne. Elizabeth og Kirsten forbereder generalforsamling
7. Generalforsamlings forberedelse
Der er 49 tilmeldt. Materiale skal pakkes. 2 handler; blomster, guf og nødder, 2 vælges til at indskrive. Dorde skal dækkes, og mad og drikke skal i sal A
8. Evt.
Julefrokost på Cafe Pedersborg d. 18.11. kl. 14.30, afdelingen inviteres som vi plejer.
9. Evaluering
Intet.
Referent Kirsten og Majbritt