LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • LFS
  • LFS Nyt
  • 2010erne
  • 2019
  • Blad nummer 1
  • Bogomtaler
 

Sidemenu

  • Leder: Godt nytår
     
  • Hele bladet som pdf
     
  • Noter
     
  • Uro på fritidsområdet - igen, igen
     
  • Med boligrådgiveren på job: Det burde du have vidst
     
  • Vi får ikke altid øje på børns venskaber
     
  • Værksted skaber magi og udvikler venskaber
     
  • Tema: De pårørende er måske besværlige, fordi du ikke forstår dem
     
  • Tema: For nemt at tænke, at de er pisseirriterende
     
  • Tema: Jeg tænker på en anden måde
     
  • Tema: I skal lære at slippe jeres børn
     
  • Nyt fra PLS: Velkommen på pædagoguddannelsen og i PLS
     
  • Bogomtaler
     
  • LFS-arrangement: Genvej til begejstring
     
28.1.2019  | Almen  Dagplejen  Special  
  
 

Bogomtaler


Fra indtryk til udtryk– billedsprog og traditioner for børn

Af Merete Zoffmann

Børn lærer verden at kende gennem sanseoplevelser, som giver næring til fantasien, og i den kreative proces omskaber børnene deres indtryk til æstetiske udtryk. Børn fortæller gennem tegning, maling og formning om, hvad der optager dem.

Denne bog giver både en teoretisk introduktion til kreativt værkstedsarbejde og en lang række praktiske aktiviteter til børnehave og indskoling. Aktiviteterne er inddelt efter niveau og årets traditioner, så de nemt kan inddrages i forløb året rundt.

Frydenlund.224 sider. Kr. 299,-


Samspil mellem skole og hjem

Af Maria Ørskov Akselvoll

Der er et stort fokus på familiens rolle i barnets læring, både i daginstitutioner og i skolen. Det tages for givet, at skole og hjem samarbejder, og at der tales om at styrke forældreansvaret og om ’hjemmelæringsmiljøet’. Det betyder, at systemet kræver tid, overskud og kompetencer af skoleforældre. De skal involvere sig i deres barns skolegang og tage ansvar for alt fra legegrupper og læsetræning til læringsplatforme.

Men hvad med de forældre, der ikke kan? Det beskæftiger sociolog og ph.d. Maria Ørskov Akselvoll sig med i denne lille bog, som blandt andet byder ind på, hvordan skolen bør arbejde hen mod et afbalanceret samspil mellem skole og hjem.

Aarhus Universitetsforlag.72 sider. Kr. 129,- inkl. lydbog

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/13655 Loadtid: 0.059 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/13655 Loadtid: 0.059 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/13655 Loadtid: 0.059 sek.
Download logo