Referat fra generalforsamling i almen ledersektion 24. maj 2018
Dagsorden jf. § 5 i gældende vedtægter for LFS Almen ledersektion, 2016:
- Valg af dirigent(er)
- Godkendelse af forretningsorden
- Godkendelse af dagsorden
- Bestyrelsens beretning
- Regnskab
- Indkomne forslag
- Fremtidigt arbejde
- Budget
- Valg (alle for 2 år)
a. Bestyrelse (4 enhedsledere og 4 klyngeledere)
1. Valg af formand
2. Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer
b.Valg af 1 HB-medlem
c. Valg af 1 HB-suppleant
Ad 1. Valg af dirigent
Marianne Heinkov takkede for valget, - og konstaterede at almen ledersektions generalforsamling var lovligt indvarslet jf. vedtægterne.
39 ledere var indskrevet til generalforsamlingen.
Stemmeudvalg: Susan Kanstrup, Susanne Rasmussen, Lisa Oldhøj, Dorte Bang Jensen
Ad 2. Godkendelse af forretningsorden
Forretningsorden godkendt.
Ad 3. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden godkendt.
Ad 4. Bestyrelsens beretning
Almen ledersektions formand Marialise Rømer aflagde ledersektionsbestyrelsens mundtlige beretning.
Beretningen blev efter en kort debat med 2 indtegnede, enstemmigt godkendt.
Ad 5. Regnskab
Almen ledersektions kasserer Grethe Dehn fremlagde regnskabet for 2016-2018.
Regnskabet blev godkendt.
Ad 6. Indkomne forslag
Forslag 1: Vedtægtsændringsforslag til ændring af vedtægternes § 3.1 for LFS almen ledersektion, 2016.
Forslagsstiller: Almen ledersektionsbestyrelse. (Vedtægtsændringsforslag vedlagt referatet som bilag (pdf))
LFS ledersektionsbestyrelse anbefalede vedtægtsændringsforslaget til godkendelse.
Vedtægtsændringsforslaget blev enstemmigt vedtaget.
Forslag 2: Vedtægtsændringsforslag til ændring af vedtægternes § 5.9a for LFS almen ledersektion, 2016.
Forslagsstiller: Almen ledersektionsbestyrelse. (Vedtægtsændringsforslag vedlagt referatet som bilag (pdf))
LFS ledersektionsbestyrelse anbefalede vedtægtsændringsforslaget til godkendelse.
Vedtægtsændringsforslaget blev enstemmigt vedtaget.
Ad. 7. Fremtidigt arbejde
Kirsten Løth fremlagde bestyrelsens forslag til fremtidigt arbejde som var lagt på LFS hjemmeside forud for generalforsamlingen.
Fremtidigt arbejde blev efter en god debat med 5 indtegnede, enstemmigt vedtaget.
Det besluttede fremtidige arbejde er vedlagt referatet som bilag (pdf)
Ad 8. Budget
Grethe Dehn fremlagde bestyrelsens forslag til budget 2018-2020. Budgetforslaget blev godkendt.
Ad 9. Valg jf. vedtægternes § 5 stk. 9
Som følge af vedtægtsændringen jf. punkt ad.6 på dagsordenen foretages valg af en bestyrelse bestående af max. 10 medlemmer, hvoraf mindst 1 skal være klyngeleder.
§ 5 stk.9 a. 1) Valg af formand:
Marialise Rømer, klyngeleder VBH klynge B, blev genvalgt som formand uden modkandidat.
§ 5 stk.9 a. 2) Valg af øvrige bestyrelsesmedlemmer:
- Pia Bah. VVK klynge F – genvalgt
- Kirsten Løth, pædagogisk leder i Hyltebro, NB klynge D – genvalgt
- Annika Bæk Vind, pædagogisk leder i Valby Vuggestue - nyvalgt
- Helle Bak Andersen, klyngeleder A klynge F - nyvalgt
- Michael Langkilde, KKFO-leder Fritidsinstitutionen Skolen i Sydhavnen - nyvalgt
§ 5 stk 9 b) Valg af 1 HB-medlem
- Jens Andersen, pædagogisk leder i Eventyrhaven, VVK klynge A – nyvalgt til HB og genvalgt til ledersektionsbestyrelsen.
§ 5 stk. 9 c) Valg af HB-suppleant
- Diana W. Jensen, klyngeleder A klynge B – nyvalgt til HB-suppleant og genvalgt til ledersektionsbestyrelsen.
For referat: Lisbeth Schmidt.
Godkendt af dirigent Marianne Heinkov den 25. maj 2018.