LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • LFS
  • LFS Nyt
  • 2010erne
  • 2017
  • Blad nr. 6
  • Bogomtaler
 

Sidemenu

  • Leder: Og sommerferien står for døren
     
  • Småt Nyt
     
  • Social Kontrol: Pædagoger har et ansvar
     
  • Min pædagog med Jesper Christensen: Den stille dreng endte med at spille teater
     
  • OK 2018
     
  • Nyt fra A-kassen
     
  • LFS på sagen
     
  • Vi skal have has på det arbejdsrelaterede fravær
     
  • Den dag arbejdsmarkedet kigger grimt på os
     
  • Kan du ikke bare få et job, hvor du sælger billetter
     
  • Bogomtaler
     
  • LFS-arrangement: Fortællinger i socialt arbejde
     
30.6.2017  | Almen  Dagplejen  Special  
  
 

Bogomtaler

Perspektiver på leg

Af Helle Marie Skovbjerg

Perspektiver på leg handler om legen og det legende i livet. Bogen præsenterer fire perspektiver på leg - tre klassiske og et nyt.

Bogen belyser gennem tre klassiske perspektiver forskellige forståelser af leg fra oplysningstidens tidlige pædagogisk og frem til i dag. Med stemningsperspektivet giver bogen sit eget bud på, hvordan man også kan forstå legen. Stemningsperspektivet er udviklet gennem en række empiriske studier af børns leg og er forankret i den praktiske udøvelse af leg. Her er legen ikke alene en motor for læring, innovation, kreativitet eller sundhed. I legens stemninger har legen værdi i sig selv, hvor deltagerne benytter et bredt repertoire af praksisformer og deler den fælles legestemning med hinanden.

Bogens udvikler og diskuterer desuden et eget begreb om ”kvalitetsstrid”, fordi striden også kan være en drivkraft i legen, som professionelle ellers ofte prøver at omgå gennem intervention.

Turbine Akademisk

112 sider. Kr. 150,-


Læring og udvikling i pædagogisk praksis

Af Mikkel Boje Smidt og Mads Thomsen

Bogen introducerer væsentlige teorier inden for læring og udvikling, og samtidig viser den, hvordan pædagogen kan bruge disse teorier som grundlag for analyse og refleksion.

Hvert kapitel tager udgangspunkt i situationer fra praksis. Først giver forfatterne et bud på umiddelbare indtryk og tolkninger. Derpå inddrager de en teori, der bruges til at analysere en given situation, og viser på den måde, hvordan systematisk refleksion på et teoretisk grundlag kan udvide pædagogens forståelse af en situation og dermed handlingsrum.

Akademisk Forlag

172 sider. Kr. 250,-


Robusthed - En redskabsbog for professionelle og forældre.

Af Poul Lundgaard Bak (red.)

Robusthed handler dybest set om at kende og mærke sig selv - også når det gælder om at sige nej til urimelige krav, pres og et alt for højt tempo.

I denne bog fortæller fagpersoner fra Danmark og Grønland om deres arbejde med robusthed i samværet med børn og unge.

Bogens artikler beskriver, hvordan man med viden og redskaber fra Robusthedsprogrammet, som er en del af Forskningsprogrammet for Mental Børnesundhed under Komiteen for Sundhedsoplysning, kan støtte børn og unge i deres hverdag og udvikling.

Bogen indeholder artikler fra skole-, special-, sundheds- og socialområde, rusmiddelbehandling og terapi, men redskaberne kan bruges af alle på tværs af fagområder, ligesom bogen indeholder masser af inspiration og konkrete værktøjer til forældre og andre, der vil vide mere om robusthed hos børn og unge.

Klim

203 sider. Kr. 200,-

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/12655 Loadtid: 0.045 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/12655 Loadtid: 0.045 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/12655 Loadtid: 0.045 sek.
Download logo