Organisering af nye medlemmer
Som TR er det en af dine hovedopgaver at organisere dine kolleger.
Dette gøres bedst til ansættelsessamtalen, og/eller når du skal lønindplacere den nye kollega, hvor relevante papirer og informationer medbringes.
Men langt de fleste TR-opgaver rummer et element af medlemsorganisering. Det kan være en udfordrende opgave, som kræver indsigt og viden om argumentation og kommunikation.
I organiseringsarbejdet er det godt, at du kender Den danske model, fagbevægelsens rolle samt fordele ved LFS-medlemsskabet for at kunne anvende det på en konkret og konstruktiv måde. Kenskab til regelsættet ved nyansættelser bruges også til organiseringsarbejdet.
Opgaven består både i at organisere nye medlemmer, men også i at være bevidst om at servicering på arbejdspladsen hænger nøje sammen med at være medlem af LFS/FOA.
LFS har forhandlingsretten.
Høj organisering sikrer bedre forhold.
Ingen goder kommer af sig selv
Et udsnit af relevante sider:
Hvad koster det at være medlem
Vejledning om indmeldelse / overflytning