LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • LFS
  • LFS Nyt
  • 2010erne
  • 2016
  • Blad nr. 10
  • Feedback skal være en grundsten
 

Sidemenu

  • Leder: Regeringens halve milliard narresutter
     
  • Hele bladet som pdf-fil
     
  • Nyheder
     
  • Nye læreplaner: Barnet har stadig værdi i sig selv
     
  • Min pædagog: Christian levede også for at tegne
     
  • Ny SOF-direktør indstillet på livtag med bureaukrati
     
  • Feedback skal være en grundsten
     
  • København har råd til velfærd. Men må ikke.
     
  • Samfundet skabes af de ord, vi bruger
     
  • Det betyder så meget at blive anerkendt
     
  • Bogomtaler
     
  • Nyt fra PLS: Et forsvar for fællesskabet
     
  • LFS-arrangement: Foredrag om børn og unge fra familier med alkoholmisbrug
     
 Arkivmateriale
Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
30.8.2016  | Almen  Dagplejen  Special  
  
 

Uddannelsesdirektør på UCC:

Feedback skal være en grundsten

For få undervisningstimer og for lidt feedback. Pædagogstuderende landet over har gennem de seneste år klaget over for dårlig undervisningskvalitet. Lisbeth Harsvik, uddannelsesdirektør på UCC, lover meget mere dialog med de studerende.

Tekst: Anna Louise Stevnhøj

Pædagoguddannelsen har tårnhøjt indtag, og de nye studerende i København har fået splinternye rammer på Campus Carlsberg. Men de nye studerende møder også op efter en sommer med negative avisskriverier om uddannelsen. En række pædagogstuderende fortalte i juli i Politiken om, hvordan de havde eksperimenteret med deres opgave-afleveringer for at tjekke, om de blev læst. De oplevede i den forbindelse, at underviserne ikke opdagede, at opgaverne var blanke eller spækket med Batmancitater.

Uddannelsesdirektør Lisbeth Harsvik fra UCC kan ikke genkende billedet af, at opgaver ikke bliver læst.

”Hvis det er forekommet, er det ikke godt nok, og jeg har tænkt mig at følge op på det. Feedback er en grundsten i uddannelsen, og vi vægter det meget højt. Alle undervisere på UCC har fokuseret på feedback gennem det seneste år, og hele lærerkollegiet har netop op til studiestart været til lærerdage om feedback,” siger Lisbeth Harsvik, som pointerer, at den negative medieomtale har givet anledning til refleksion:

”Det står mig klart, at vi skal meget mere i dialog med vores studerende,” siger Lisbeth Harsvik.

Time eller forelæsning

En del af kritikken fra de studerende har handlet om det beskedne timetal på uddannelsen, hvilket efter Lisbeth Harsviks mening understreger behovet for dialog.

”Det er lidt pokkers med de der timer. Pædagoguddannelsen er kronisk underfinansieret fra statens side, så vi må prioritere benhårdt. Vi kan sagtens give de studerende 20 skematimer om ugen, hvis vi tilrettelægger undervisningen som forelæsninger. Vi har i stedet valgt den vej, der hedder færre timer på mindre hold, hvor der er mulighed for tæt kontakt til underviseren. Vi forsøger at arbejde med det brede undervisningsbegreb, hvor der skal være en rød tråd mellem holdtimerne, gruppearbejdet og den studerendes selvstændige arbejde. Det er klart en mulighed med flere forelæsninger. Men det er vigtigt, at vi udvikler gode didaktiske rammer,” siger Lisbeth Harsvik.

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/11738 Loadtid: 0.068 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/11738 Loadtid: 0.068 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/11738 Loadtid: 0.068 sek.
Download logo