LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger

Genveje

LFS-logo Log ind / Mit LFS Tillidsvalgt Løn LFS Nyt
Vilkår/privatliv Kontakt os Meld dig ind

Linklinje

  • Forside
  • LFS
  • LFS Nyt
  • 2010erne
  • 2015
  • Blad nr. 10
  • Bøger
 

Sidemenu

  • Leder: Lad os undgå politiske studehandler om ny struktur
     
  • Hele bladet som pdf fil
     
  • København får ikke uvildige tilsyn
     
  • Tema: På skolebænken i vuggestue og børnehave
     
  • Tema: Man zoomer ind på de synlige mål
     
  • Tema: Børn før metoder
     
  • Tema: Indragelse er godt for faglighed og arbejdsglæde
     
  • Tema: Drop dog læreplanstemaer og klare mål - og pas jeres arbejde
     
  • Mere mand-til-mand-snak end pædagogik
     
  • Nyt fra PLS
     
  • Nyheder
     
  • Muh for mælk og tæt forældrekontakt
     
  • Bøger
     
  • LFS-medlemsarrangement om børn og unge i sorg
     
 Arkivmateriale
Teksten kan være relevant, f.eks. når der henvises til gamle overenskomster
9.9.2015  | Almen  Dagplejen  Special  
  
 

Nye bøger

Udsatte børn - et helhedsperspektiv

Af Karen-Asta Bo, Jens Guldager og Birgitte Zeeberg (Red.)

Udsatte børn – et helhedsperspektiv tilbyder et bredt fagligt fundament til det sociale og pædagogiske arbejde med udsatte børn. Bogen er skrevet af 11 erfarne og dybt engagerede forfattere og er rettet mod både studerende og praktikere, der arbejder med børne- og familiesager.

Bogen er 3. udgave og er ført ajour i henhold til ny lovgivning på området. Enkelte kapitler er desuden suppleret med ny forskningsbaseret viden, blandt andet om mentalisering og resiliens, inddragelse af barnet, forældresamarbejde, børn og fattigdom samt inklusion.

Akademisk Forlag
376 sider
Pris kr. 399,-


Social indsigt for pædagoger

Af Jens Horsholt Mikkelsen (red.)

Ny udgave af den populære lærebog – gennemskrevet og ajourført, så den passer til den nye pædagoguddannelse, der trådte i kraft i sommeren 2014. Over halvdelen af kapitlerne har fået nye temaer og nye forfattere, og bogen er således opdateret med den nyeste viden.

Bogen fokuserer på samspillet mellem profession og samfund og mellem individ og institution og inddrager områder som socialpolitik, sociologi, antropologi, socialpsykologi, pædagogik, psykologi og jura.
Bogen er grundig, men letlæselig og egner sig til såvel uddannelsesbrug som opslagsværk i alle pædagogiske institutioner.

Frydenlund
359 sider
Pris kr. 299,-


Barndomspædagogik i dagtilbud

Af Daniella Cecchin (red.)

Denne bog er målrettet undervisningen på pædagoguddannelsens nye specialisering
Dagtilbudspædagogik. Bogen tilbyder en række professionsfaglige byggesten til udvikling af rammer for og indhold i det pædagogiske arbejde med børn fra 0 til 6 år.

I bogen er der forskellige temaer som fx små børns trivsel, leg, udvikling og læring, kreativitet, æstetik og digitale medier i arbejdet med børns kulturelle dannelse, inklusion og integration i sociale fællesskaber og pædagogisk bæredygtighed.

Akademisk Forlag
408 sider
Pris kr. 399,-


Selvskade – psykologi og behandling

Af Bo Møhl

Selvskadende adfærd er blevet et sundhedsproblem, der vedrører en meget stor gruppe mennesker, heriblandt mange unge, og ikke kun dem med psykiske sygdomme. I denne bog gennemgår Bo Møhl, som er professor i klinisk psykologi og klinisk psykolog ved Psykiatrisk Center København, fænomenet og belyser de forskellige former, den psykologiske og kulturelle baggrund samt udredning og behandling.

Hans Reitzels Forlag
392 sider
Pris kr. 400,-


Læringens fundamenter – teorier og perspektiv

Af Mikael Jensen (red.)

Alle har oplevet læring. Vi har alle tillært os viden og færdigheder. Alligevel kan det være svært at formulere præcist, hvad læring er for en størrelse, at beskrive og forklare den. I denne bog findes en række bud på, hvad læring er, og hvad der betinger læring.

Bogens mange forfattere belyser læring gennem vinkler som kognitions- og neuroforskning, miljøpsykologi, design og medieforskning.

KLIM
231 sider
Pris kr. 299,95


Implementering. Fra viden til praksis på børne- og ungeområdet

Af Bianca Albers (red.), Hans Månsson (red.), Helle Høgh (red.)

Hvilke instrumenter og metoder virker bedst, når man skal implementere ny viden? Og hvordan kan man arbejde systematisk med implementering, så man får omsat ny viden til en forbedret pædagogisk praksis, familiebehandling, undervisning eller forebyggelse?

Denne bog giver er især rettet mod alle fagprofessionelle, konsulenter og ledere, som arbejder med implementering i offentlige eller private organisationer.

Dansk Psykologisk Forlag
288 sider
Pris kr. 399,-

Sociale medier

 

Relaterede sider:

LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø

Cvr: 32848516
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk

Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening
med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/10526 Loadtid: 0.043 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16          Tlf: 3544 4546               Cvr: 32848516
2100 København Ø                E-mail: lfs@lfs.dk          Ean: 5790002131097
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
 
 
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/10526 Loadtid: 0.043 sek.
Download logo
LFS-logo-hvid
LFS, Landsforeningen for Socialpædagoger
Rosenvængets Allé 16
2100 København Ø
Tlf: 3544 4546
E-mail: lfs@lfs.dk
Cvr: 32848516
Ean: 5790002131097
 
English name: The National Organization of Social Education (LFS)
LFS er hovedstadens største pædagogiske fagforening med mere end 11.000 medlemmer, og er landets eneste enhedspædagogiske fagforening. Læs mere
© Copyright 2016 - LFS
Indholdet må ikke gengives eller frames uden tilladelse. Links til sider er altid tilladt.
Sidens adresse: https://www.lfs.dk/10526 Loadtid: 0.043 sek.
Download logo